Jom Buat Duit

Friday 13 July 2012

Saya tak rasa ia seksi - Fathia


FATHIA (kanan) dalam majlis yang dihadirinya baru-baru ini. 

NAMANYA pernah 'meletup' satu ketika namun kini kembali suram. Itu situasi yang terjadi kepada pelakon muda Fathia atau nama sebenarnya Nur Fathia Abdul Latiff yang kini kurang mendapat liputan, tidak sepanas isunya yang dikatakan kurang berdisiplin.
Bagaimanapun, baru-baru ini, namanya kembali menjadi perhatian apabila Fathia menghadiri sebuah majlis anjuran majalah tempatan.

Selain menjadi bualan kerana telah mengoyakkan gaun yang dipakai kerana terlalu teruja pada suatu ketika dahulu, gaun hitam dan kelabu yang dipakai Fathia turut menjadi isu. Bagi segelintir pihak, gaun tersebut dilihat agak menjolok mata terutamanya apabila Fathia berada dalam posisi menundukkan badan sehingga memperlihatkan sebahagian payudaranya.
Fathia yang dihubungi semalam mengulas lanjut kisah baju seksi yang menampakkan sebahagian payudaranya kepada Kosmo!.

Kosmo!: Fathia kini dilihat kurang muncul di kaca televisyen mahupun di layar perak. Boleh ceritakan sedikit perkembangan terkini?
FATHIA: Sebenarnya, saya baru sahaja selesai menduduki peperiksaan dan ia membuatkan saya tidak boleh memberi komitmen terhadap dunia seni. Namun kini, saya sudah mula bercuti semester selama dua bulan dan akan kembali sibuk di lokasi penggambaran. Saya juga ada terima tawaran berlakon beberapa drama dan juga filem antaranya sebuah telemovie yang berjudul Seruling Kasih. Kemudian ada sebuah telemovie untuk tayangan RTM iaitu Wasiat Rindu serta drama episod Bawang Putih Bawang Merah untuk slot Samarinda untuk TV3. Saya juga ada menerima tawaran untuk filem yang berjudul Darah Panas.
Jadi bila anda akan tamat belajar?
Insya-Allah, saya akan habis belajar hujung ini dan akan sambung ambil LLB (sijil undang-undang). Pelajaran merupa keutamaan saya kini. Sebab itu, saya macam sekejap ada dan sekejap tiada (dalam dunia hiburan).

Baru-baru ini, anda menghadiri sebuah majlis dan segelintir pihak berpendapat anda berpakaian seksi hingga menampakkan sebahagian payudara. Boleh komen?
Saya tidak tahu mahu komen apa-apa (ketawa). Itu baju saya sendiri. Tiada niat apa-apa untuk menunjuk atau apa pun. Saya hanya rasa mahu pakai sesuatu yang cantik untuk pergi ke acara tersebut. Mungkin ramai yang bercakap, tapi bagi saya sendiri, baju itu tidak seksi.
Oleh kerana berpakaian begitu juga, ada yang mengatakan anda tidak pandai menjaga penampilan?
Saya sudah biasa dengan kata-kata orang. Jadi, diri ini sudah lali dengan perkara begini. Saya pun tidak kisah, kerana orang berhak memberi pendapat mereka.

Jika dahulu, mereka kata anda tidak berdisiplin dan kini, kisah penampilan anda pula ditimbulkan. Anda pernah rasa bosan dengan kontroversi yang sering melanda diri?
Saya tidak pernah berasa bosan. Itu pendapat masing-masing, saya tidak dapat berbuat apa-apa. Tidak semestinya berpakaian begitu, mereka patut nilai dari luaran sahaja sebelum mengenali seseorang itu. Namun kini saya sedar, patut lebih berhati-hati dengan apa yang dipakai. Saya juga boleh terima nasihat yang diberikan kepada saya.

Jadi anda tidak kisah dengan pandangan atau kritikan orang?
Memang kata orang tidak boleh hendak dihentikan. Tapi, bila saya berdisiplin, orang masih akan bercakap saya tidak berdisiplin. Jika betul saya lakukan begitu, mungkin mereka boleh tampil dengan tunjukkan bukti. Tak apalah, apa yang pasti, saya akan lebih berhati-hati selepas ini.

Kosmo

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters