Jom Buat Duit

Thursday 12 July 2012

Raja, ratu pecut Sukma

PELARI Terengganu, Harith Ammar Mohd. Sobri dan atlet Pulau Pinang, Zaidatul Husniah Zulkifli masing-masing ditabalkan selaku raja dan ratu pecut Sukan Malaysia (Sukma) ke-15 di Pahang.
Dalam saingan akhir acara 100 meter lelaki yang berlangsung di Stadium Darul Makmur, Kuantan malam tadi, Harith Ammar melakukan catatan masa 10.84 saat.

Pingat perak dimenangi pelari Kedah, Mohd. Helmi Ahmad dengan catatan masa 10.92s, manakala gangsa milik atlet Sabah, Eddie Edward Jr. (10.93s).
“Rasa bermimpi pun ada, saya tidak percaya menang kerana larian permulaan saya kurang baik sehingga ketinggalan pada suatu ketika.

“Ternyata keputusan saya untuk menukar acara berbanding 4x100m sebelum ini berbaloi dan saya tujukan kemenangan ini kepada seluruh rakyat Terengganu,” kata Harith Ammar.
Sementara itu, nasib berbeza menyelubungi Zaidatul Husniah dan pasangan kembarnya, Zaidatul Husna dalam final acara 100m wanita.

Tatkala Zaidatul Husniah, 19, melintasi garisan penamat selaku juara dengan catatan masa 12.29s, Zaidatul Husna pula gagal menamatkan perlumbaan sehingga terpaksa menarik diri gara-gara kecederaan hamstring.
“Kakak saya (Husna) sememangnya tidak bersedia kali ini gara-gara kecederaan. Saya sayangkannya tetapi dalam pertandingan, sudah tentu masing-masing mengidam pingat emas, cuma sayang dia gagal menghabiskan larian.

“Jadi, saya menganggap kemenangan ini milik kami bersama,” jelas Zaidatul Husniah.
Pingat perak acara 100m wanita diraih pelari Johor, Lee Jia Qin yang melakukan catatan masa 12.45s, manakala atlet Sabah, Stefbilce Sandy Stephen (12.50s) meraih gangsa.
Rekod Sukma dalam acara riben biru itu masih kekal milik jagoan Sarawak, Watson Nyambek dengan catatan masa 10.33s, manakala atlet Johor, Siti Fatimah Mohamad memegang status bagi saingan wanita iaitu 11.82s.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters