Jom Buat Duit

Sunday 29 July 2012

Perjuangan Suryani berakhir


SURYANI gagal melakukan kejutan dalam acara 10 meter Air Rifle individu wanita yang berlangsung di Royal Artillery Barracks, London.


LONDON - Bidikan Nur Suryani Mohamed Taibi kurang tepat dan akibatnya impian untuk pergi lebih jauh pada Sukan Olimpik 2012 di sini berkecai.
Perjuangannya sudah berakhir dan dia sudah boleh memikirkan untuk pulang ke tanah air lebih awal.
Semalam, ratu menembak negara itu memulakan kempennya pada temasya kali ini dalam acara 10 meter Air Rifle individu wanita yang berlangsung di Royal Artillery Barracks di sini.
Namun, kejutan yang diharapkan daripada penembak yang sedang mengandung lapan bulan lima hari itu tidak kesampaian.

Dia sekadar menduduki tempat ke-34 dengan bidikan 392 mata, sekali gus menutup kempennya pada Sukan Olimpik kali ini.

Acara itu dimenangi penembak China, Yi Siling yang membidik 502.9 mata, manakala penembak Poland meraih pingat perak dengan 502.2 mata.
Seorang lagi penembak China, Yu Dan meraih pingat gangsa dengan 501.5 mata.
Bagi Suryani, walaupun gagal menempatkan diri dalam kedudukan yang lebih baik, namun dia berpuas hati dengan persembahannya semalam.
Menurutnya, apa yang dirancang semuanya menjadi, cuma nasib tidak menyebelahinya untuk terus memberi cabaran dalam acara itu.

"Saya puas hati. Segala apa yang dirancangkan sebelum beraksi semuanya menjadi. Memang saya tidak meletakkan sasaran untuk meraih pingat tetapi tetap berusaha untuk melakukan yang terbaik.
"Sasaran saya ialah untuk mencatat 390 mata tetapi saya berjaya melakukan 392 mata. Ini dikira agak baik walaupun gagal menghadiahkan sesuatu kepada kontinjen negara," katanya.
Ditanya sama ada kandungannya mengganggu aksinya semalam, Suryani menjelaskan: "Sebelum memulakan saingan, bayi dalam kandungan saya terasa macam menendang dan selepas itu semuanya okey.

"Ketika mula nak tembak, bayi mula menendang dan saya cakap jangan ganggu dulu sebab mama nak mula beraksi. Selepas itu keadaan seperti biasa sehingga selesai pertandingan."
Menurutnya, segala tekanan yang dihadapinya selama ini sudah berakhir dan selepas ini dia boleh fokus sepenuhnya terhadap diri dan kandungannya.
Suryani akan pulang ke tanah air Rabu ini.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters