Jom Buat Duit

Sunday 22 July 2012

Mata bulat Zooey

HUJUNG namanya tepat disebut deh-sha-nell. Aktres dengan nama glamor Zooey Deschanel kini dilihat sebagai salah seorang pelakon wanita Hollywood yang comel tetapi aneh. Namun sifat aneh itu yang menempatkan dirinya di tangga tersendiri.
Matanya bulat berwarna biru muda serta jambul turut membuatkan penampilannya digemari dan diingati ramai.

“Dua aspek itu adalah seperti tandatangan personaliti saya,” luahnya.
“Beberapa personaliti saya akan dipaparkan di skrin. Mungkin itulah saya dan jika mereka menyatakan saya pelik, mungkin itu ada betulnya. Itu adalah lebih baik daripada membosankan,” ujarnya yang lahir pada tahun 1980 ini.

“Sebenarnya saya bukanlah seorang yang menarik. Secara sosial, saya mengambil masa yang lama untuk mengembangkan skil sosial tersebut. Tetapi hanya satu tempat yang membuatkan saya selesa iaitu di atas panggung untuk menari dan berlakon,” ujar si manis yang menangkap pandangan ramai melalui filem 500 days Of Summer dan The Happening ini.

Terbaharu, Zooey muncul dalam drama bersiri bertajuk New Girl yang kini ditayangkan di saluran HBO pada setiap Jumaat bermula pukul 9.55 malam.

Aktres berusia 32 tahun ini mengaku dia melabelkan karakter Jess sebagai ‘diri sendiri versi remaja’. Karakter Jess sentiasa berkembang,” ujar Zooey tentang karakter yang direkabentuk oleh Liz Meriwether.
Siri New Girl yang menempatkan Zooey, dalam sebuah apartmen ini antara lain bercerita tentang persahabatan Jess dengan tiga orang rakan baiknya dalam mengharungi kehidupan. Sarat dengan kasih sayang dalam persahabatan, New Girl juga menyaksikan bagaimana lelaki dan wanita bujang ini berhadapan dengan masalah-masalah cinta masing-masing.

“Saya sangat sukakan watak Jess kerana dia menjadi dirinya sendiri. Dia aneh dan janggal kadangkala tetapi dia tidak takut menjadi diri sendiri. Kadangkala naif dan kadang-kadang pula menjadi sangat kuat dalamannya. Saya rasa sangat seronok melihat semua itu dalam karakter seorang wanita. Terutamanya dalam sebuah siri komedi di mana karakter tersebut harus seimbang dengan watak-watak lelaki. Dia adalah lambang wanita moden sejati,” ulas Zooey lagi.

Selain sibuk berlakon, Zooey juga turut seimbang mengendalikan kariernya sebagai penyanyi. Dia dan temannya, M.Ward telah membentuk sebuah grup duo yang dinamakan She & Him.
“Selera muzik saya terarah kepada material yang wujud sebelum tahun 1975. Saya merasakan diri saya tertarik kepada filem dan lagu lama,” katanya yang turut menyanyikan semula lagu The Smith yang bertajuk Please, Please, Please Let me Get What I Want untuk filem 500 Days of Summer.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters