Jom Buat Duit

Tuesday 12 June 2012

Remy, Fahrin bela diri

TIADA angin tiada ribut, tiba-tiba seorang penerbit dan pengarah terkenal melahirkan rasa tidak puas hati terhadap dua aktor popular iaitu Remy Ishak dan Fahrin Ahmad. Gosip yang tersebar di ruangan salah sebuah akhbar mingguan itu melaporkan seorang penerbit dan pengarah (yang tidak disertakan nama), mendakwa dua pelakon itu bersikap terlalu hipokrit sehingga dia hilang minat untuk menawarkan sebarang watak dalam drama atau filem kepada kedua-dua pelakon tersebut.
Malah, penerbit dan pengarah itu juga dikatakan sudah jelak dengan sikap kepura-puraan Remy dan Fahrin.

Kosmo! mendapatkan Remy dan Fahrin untuk menjawab isu terbabit, tetapi malangnya mereka sendiri tidak mengenali penerbit atau pengarah mana yang dimaksudkan penulis ruangan tersebut.
Baik Remy mahupun Fahrin, mereka berdua mahu penulis ruangan gosip tersebut mendedahkan identiti penerbit dan pengarah yang dimaksudkan atau individu tersebut sendiri tampil bagi menyelesaikan isu yang dibangkitkan.

Kosmo!: Boleh Remy komen sikit mengenai penerbit dan pengarah terkenal yang mendakwa anda bersikap terlalu hipokrit?
REMY: Setakat ini saya tidak ada masalah langsung dengan mana-mana penerbit atau pengarah drama mahupun filem. Bila gosip tersebut keluar, saya sendiri tidak tahu penerbit dan pengarah mana yang dimaksudkan penulis itu.

Bagaimana perkara ini boleh timbul jika anda sendiri tidak tahu kenyataan dibuat dari mulut penerbit atau pengarah mana?
Memang sesuatu yang pelik bagi saya bila dituduh sedemikian rupa. Saya tidak pernah menjalinkan hubungan rapat dengan mana-mana pengarah yang juga merupakan seorang penerbit. Jika ada pun, saya cuma baik dengan beberapa pengarah sahaja. Jadi, saya tidak tahu bagaimana isu bersikap hipokrit boleh timbul. Saya juga berharap sangat untuk mengetahui identiti pengarah dan penerbit yang dimaksudkan supaya kami boleh menyelesaikan masalah ini dengan cara profesional.

Pernahkah anda bergaduh dengan mana-mana pengarah dan penerbit setakat ini?
Saya tidak ada perbalahan dengan mana-mana penerbit atau pengarah. Saya pelik kenapa penerbit dan pengarah tersebut boleh cakap saya hipokrit, sedangkan saya bekerja bersungguh-sungguh untuk industri seni. Tanyalah kepada mana-mana pengarah yang pernah bekerjasama dengan saya, macam mana kerja saya. Saya sangat pelik kenapa kenyataan yang mengatakan saya hipokrit boleh timbul.

Apakah anda rasa imej anda tercalar dengan isu ini?
Saya rasa orang lain tidak boleh tengok saya bahagia. Tidak boleh tengok saya senang. Ada sahaja nak jatuhkan saya. Saya ada keluarga, ada peminat dan ada produk-produk yang bakal keluar. Jadi, saya tidak mahu isu ini menjejaskan segala-galanya.

KOMEN FAHRIN
DALAM pada itu, Kosmo! juga mendapatkan maklum balas daripada Fahrin berhubung isu tersebut.

Apakah komen Fahrin berhubung dakwaan penerbit dan pengarah terbabit terhadap diri anda?
Pengarah yang juga merangkap penerbit, tidak ramai di Malaysia. Sepanjang penglibatan saya dalam dunia seni, saya tidak pernah ada masalah atau bermuka-muka dengan mana-mana penerbit atau pengarah. Saya baik dengan semua orang.

Bila wujud isu seperti ini apakah tindakan anda?
Bila wujud perkara macam ini, saya tidak melenting dan bersangka baik dengan kenyataan dia. Cuma, saya berharap kalau betul ada pengarah dan penerbit yang membuat kenyataan demikian, saya ingin tahu identitinya supaya masalah ini boleh diselesaikan dengan cara yang baik.


Adakah anda bersikap hipokrit seperti yang didakwanya?
Perkataan hipokrit itu, saya tidak tahu ia merujuk kepada apa. Ia sangat subjektif. Saya tidak akan melayan provokasi macam ini. Dunia ini kecil, kita boleh buat macam-macam andaian. Saya juga mahu mohon maaf jika saya secara tak sengaja ada menyinggung perasaan mana-mana penerbit atau pengarah sepanjang bekerjasama dengan mereka. Kosmo

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters