Jom Buat Duit

Tuesday 19 June 2012

Jerman tetap hormati Greece


PODOLSKI (dua dari kiri) diraikan rakan-rakan sepasukannya selepas dia menyumbat gol pertama Jerman di stadium Arena Lviv awal pagi semalam.


LVIV, Ukraine - Jurulatih Jerman, Joachim Loew menegaskan bahawa pasukan itu bakal berdepan satu lagi perlawanan yang sukar pada aksi suku akhir Euro 2012.
Jerman menempah slot ke peringkat kalah mati itu selepas menewaskan Denmark 2-1 untuk dinobatkan selaku juara Kumpulan B setelah mengekalkan rekod tanpa kalah.

Meskipun berjaya melepasi saingan dalam 'kumpulan maut' yang turut menampilkan Portugal dan Belanda, anak- anak buah Loew dijangka berhadapan tugas berat pada pertemuan menentang naib juara Kumpulan A, Greece di stadium PGE Arena, Gdansk awal pagi Sabtu ini.
"Ia adalah perlawanan yang berlainan pada pertemuan menentang Greece.
"Namun, corak permainan mereka (Greece) seakan-akan sama dengan Denmark iaitu sangat berbahaya di jentera serangan dan kental di bahagian pertahanan. Ia akan menjadi satu pertembungan yang sukar.
"Kami perlu memperkemaskan barisan hadapan untuk menghadapi Greece tetapi kami telah memenangi tiga perlawanan yang sukar sebelum ini," kata Loew.

Pada aksi di stadium Arena Lviv awal pagi semalam, penyerang Jerman, Lukas Podolski meledak gol pertama pada minit ke-19 sebelum Denmark menyamakan kedudukan menerusi Michael Krohn-Dehli lima minit kemudian.

Bagaimanapun, pemain pertahanan Jerman, Lars Bender muncul wira apabila menghadiahkan gol kemenangan skuad The Team selepas 40 minit babak kedua bermula, sekali gus mencatat kemenangan ketiga berturut-turut pada peringkat kumpulan.
Bender telah menyarung jersi Jerman sebanyak sembilan kali sejak membuat penampilan pertama di pentas antarabangsa pada aksi persahabatan menentang Poland, September lalu.
Sementara itu, Podolski yang membuat penampilan ke-100 bersama Jerman berkata, membantu misi pasukan untuk mara ke suku akhir perlu menjadi keutamaannya.
"Ia merupakan perlawanan yang sukar apabila menentang pencabar yang hebat. Jaringan tersebut sangat istimewa bagi saya.
"Kami sangat gembira setelah mencatat tiga kemenangan berturut-turut dan kini, pasukan sedang melakukan persiapan untuk menghadapi Greece," kata Podolski. - AFP

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters