Jom Buat Duit

Saturday 30 June 2012

Awi Rafael tekad mahu buang tatu

PENYANYI Awi Rafael, baru-baru ini mencetuskan kontroversi apabila gambarnya bertatu tersebar luas di internet. Sejak gambar itu tersebar belum ada satu kenyataan daripada mulut pelantun lagu Pulanglah itu. Awi hanya membuat kenyataan berhubung isu tatu itu di akaun Facebook miliknya dengan mengesahkan gambar lelaki bertatu yang hangat diperkatakan orang ramai adalah dirinya.
Dalam kenyataan di Facebook itu juga, Awi memohon maaf atas kesilapan dan perbuatan yang dilakukan ketika remaja sebelum dia bergelar seorang artis.

Kosmo! yang berkesempatan menemui Awi ketika majlis pelancaran album terbaharu Jinbara di Kelab Sixty3 di Hotel Sheraton Imperial, Kuala Lumpur baru-baru ini tidak melepaskan peluang untuk mendapatkan kenyataan daripada Awi sendiri berhubung isu tatu tersebut. Ikuti apakah jawapan yang diberikan penyanyi yang berusia 26 tahun ini.
Kosmo!: Apabila gambar Awi bertatu dimuat naik ke internet, apakah reaksi Awi?
AWI: Pertama kali mendapat tahu tentang perkara itu, saya terkejut kerana itu gambar lama, kenapa baru sekarang gambar itu muncul. Sedih juga tetapi apa yang saya lakukan pada masa lepas saya harus hadapinya.

Adakah masih terdapat tatu di badan Awi?
Ya, memang ada lagi tetapi sekarang saya masih dalam rawatan membuang tatu dengan cara perubatan Islam. Sebenarnya sudah lama saya menjalani rawatan membuang tatu cuma disebabkan proses itu memakan kos yang tinggi, rawatan dilakukan secara berperingkat.

Adakah tatu itu dibuang selepas gambar Awi bertatu tersebar di internet?
Apa yang saya boleh katakan, sudah lama proses membuang tatu itu dijalankan. Selepas gambar saya bertatu tersebar saya mendapat banyak tawaran daripada ustaz-ustaz untuk membantu saya membuang tatu. Alhamdulillah, ada ramai pihak yang saya tidak sangka, sudi membantu saya.

Kesan gambar bertatu itu pada kehidupan Awi sekarang?
Saya tidak nafikan ramai yang memberi persepsi negatif tetapi ada ramai juga peminat yang memberi kata sokongan terhadap saya. Bagi saya setiap yang berlaku ada hikmah sebaliknya. Sebagai manusia biasa, saya tidak lari daripada melakukan kesilapan, kini saya memperbaiki diri untuk menjadi insan yang lebih baik daripada sebelum ini.

Bagaimana pula dengan kerjaya selepas kontroversi tercetus?
Alhamdulillah, saya bersyukur walaupun ada kontroversi yang membabitkan saya, kerjaya masih berjalan seperti biasa. Saya masih sibuk menjayakan persembahan pentas setiap minggu. Terbaru, saya berduet dengan band Jinbara dalam lagu Oh! Mama Saya Mahu Kahwin yang dimuatkan dalam album terbaharu mereka, Kolaborasi Mental. Selain itu, saya juga baru muncul dengan single terbaharu ciptaan sendiri berjudul Asalkan Aku Ok dan kemungkinan album kedua akan mula dilancarkan selepas Hari Raya Aidilfitri.
Kosmo

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters