Jom Buat Duit

Thursday 21 June 2012

Perancis perlukan keajaiban


BLANC (tengah) memberikan arahan kepada para pemain Perancis pada perlawanan menentang Sweden di Stadium Olimpik awal pagi semalam. Sweden menang 2-0.


KIEV, Ukraine - Perancis memerlukan keajaiban untuk menewaskan Sepanyol pada aksi suku akhir di stadium Donbass Arena, Ahad ini.
Jurulatih Perancis, Laurent Blanc berkata, para pemain skuad Les Bleus perlu mempamerkan aksi luar biasa jika mahu menewaskan juara bertahan itu.
Blanc, 46, memberikan amaran itu selepas Perancis tewas 0-2 kepada Sweden pada aksi terakhir Kumpulan D di Stadium Olimpik awal pagi semalam.

Kekalahan itu telah meleburkan rekod 23 kemenangan milik Perancis.
Selain itu, ia turut menyebabkan anak-anak buah Blanc sekadar menamatkan saingan Kumpulan D selaku naib juara di belakang England yang menang tipis 1-0 ke atas Ukraine.
Selaku naib juara, Perancis akan berdepan juara Kumpulan C, Sepanyol manakala England dijadual menentang Itali (naib juara Kumpulan C).
Blanc berkata, beliau akan melakukan perubahan drastik dalam kesebelasan utama bagi berdepan Sepanyol selepas pasukan itu mempamerkan aksi hambar yang mengundang kekalahan kepada Sweden.
"Sweden bermain bersungguh-sungguh pada perlawanan hari ini (awal pagi semalam). Dari aspek fizikal, mereka lebih bersedia dan memiliki pemain yang mampu mengubah situasi perlawanan.
"Kami berasa sangat kecewa dengan kekalahan ini kerana ia telah mengundang masalah kepada kami.
"Kami tewas dalam satu perlawanan yang berpunca daripada kesilapan kami sendiri apabila tidak menurunkan sebuah pasukan yang kuat.
"Sekiranya mahu mencatat kemenangan, saya tidak akan menurunkan pasukan yang sama bagi perlawanan seterusnya," kata Blanc.
Ditanya sama ada beliau akan melakukan perubahan di setiap posisi, Blanc berkata: "Saya tidak fikir jentera serangan kami (Perancis) telah mempamerkan aksi yang buruk.
"Apa yang saya nampak, pasukan kami mengalami kelemahan di bahagian pertahanan." - AFP

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters