Jom Buat Duit

Saturday 30 June 2012

Hati Audy milik Iko Uwais

GENAP 12 tahun penglibatan Audy Item dalam industri seni suara Indonesia, dia kini berjaya muncul dengan album keempatnya yang berjudul Selalu Terdepan.
Hasil yang ditunggu-tunggu oleh peminatnya selepas kali terakhir mengeluarkan album adalah pada tahun 2006 yang berjudul 23-03.
"Saya tidak mahu terburu-buru mengeluarkan album, jadi selepas menimba ilmu dan belajar selok-belok industri nyanyian, saya tampil dengan hadiah terbaharu, Selalu Terdepan.
"Album keempat ini sangat istimewa kerana saya terlibat untuk hampir semua proses menerbitkan album ini, bermula daripada menulis lirik, mencipta lagu, mereka konsep album dan video klip termasuk juga promosinya," katanya yang ditemui ketika majlis pelancaran album Selalu Terdepan di Hotel Royal Coronade, Kuala Lumpur baru-baru ini.
Audy sebelum ini pernah bertandang ke Kuala Lumpur untuk melancarkan album sulungnya berjudul, 18 pada tahun 2001.
"Saya mahu berikan pelajaran terhadap perkara yang sudah saya pelajari selama ini dan menggunakan sepenuh jiwa dalam bermuzik.
"Maknanya, setiap yang saya berikan keluar daripada hati," bicara Audi mengenai prinsipnya berkarya selari dengan kematangan usia.
Memilih judul Selalu Terdepan, konotasinya melambangkan perjuangan yang ingin dia tuju iaitu sentiasa optimis dan memandang ke hadapan.
Pencuri hati
Ditanya mengenai judul lagu yang paling istimewa baginya, ujar Audy atau empunya nama Paula Allodya Item, 29, Pencuri Hati paling terkesan baginya.
"Saya mencipta lagu itu pada tahun 2008 setelah putus cinta dan mencari-cari jejaka yang sudi mencuri hati saya.
SELEPAS hanya mula menjalinkan cinta pada bulan Mei tahun ini, Audy dan Iko nekad mengikat tali perkahwinan.
 
"Akhirnya saya bertemu dengan seorang lelaki yang benar-benar mencintai saya dan membuatkan saya bahagia sepanjang berada di sampingnya," luncur kata Audy.
Lantas, penyanyi lagu Lama Lama Aku Bosan itu ditebak lagi siapa gerangan yang berjaya mencuri hatinya. Jawabnya: "Dia ialah Iko Uwais!"
Iko Uwais merupakan seorang pelakon filem di Indonesia dan antara naskhah lakonannya yang mencuri tumpuan termasuklah The Raid: Redemption.
Nikah
Kata Audy jujur, Iko memenuhi kriteria jejaka pujaannya iaitu seorang individu yang sentiasa menyokong kariernya selain tidak mengabaikan tuntutan agama.
"Dia sangat istimewa, seorang yang selalu menyokong kerjaya saya dan seorang yang soleh," tambah anak ketiga daripada empat beradik itu.
Bibit cinta antara Audy dan aktor berusia 29 tahun itu bermula selepas Audy mengucapkan tahniah atas kejayaan filem The Raid: Redemption melalui laman sosial Twitter.
Selepas perkenalan itu, hubungan mereka bertambah serius dan akhirnya memutuskan untuk mengikat tali pernikahan pada Isnin, 25 Jun lalu.
Audy dan Iko yang bertunang pada 4 Jun lalu itu selamat diijabkabul di Hotel Grand Mahakam, Jakarta Selatan dengan mas kahwin merupakan perhiasan emas seberat 29 gram.
"Saya menerima lamaran Iko ketika sambutan hari jadi saya baru-baru ini dan ia merupakan tindakan yang wajar walaupun kami baru berkenalan selama sebulan. Saya yakin dia jodoh saya dan ini jalan yang ditetapkan oleh Allah," ulas Audy mengenai Iko.
Gemuk
FIGURA jelita pemilik vokal bertenaga ini bakal kembali ke Malaysia menjelang 8 Julai ini untuk mmebuat persembahan dalam sebuah konsert.
 
Melihat kepada perkembangan sosok tubuhnya yang semakin berisi, Audy mengakui selera makannya kini kian bertambah ekoran kesibukannya mengadakan konsert jelajah untuk mempromosikan album terbaharunya.
"Apabila saya mengikuti jelajah, saya akan ada lebih banyak masa terluang dan dijaga rapi. Saya akan makan banyak bagi mengelakkan jatuh sakit.
"Kalau tidak salah, berat badan saya kini sudah meningkat sebanyak enam kilogram apabila asyik menyanyi, makan dan tidur saja sepanjang konsert jelajah sekitar 12 daerah di Indonesia," ungkapnya yang berjaya menurunkan sedikit berat badannya untuk hari perkahwinannya itu.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters