Jom Buat Duit

Friday 29 June 2012

Suami membunuh dipenjara 15 tahun

JOHOR BAHRU – Seorang penjual roti canai dijatuhi hukuman penjara 15 tahun oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam kerana menyebabkan kematian isterinya dua tahun lepas.
Hakim Datuk Abd. Halim Aman memerintahkan Mohd. Rizal Esa, 32, menjalani hukuman itu mulai tarikh dia ditangkap pada 25 April 2010 selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah.

Sebaik keputusan selesai dibacakan pada pukul 10.45 pagi, Mohd. Rizal dilihat menangis dan berpelukan dengan ahli keluarganya yang menunggu di mahkamah.
Dia juga dilihat beberapa kali mengucapkan syukur.

Mohd. Rizal yang diwakili peguam John Fernandez sebelum ini didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.
Mengikut kertas pertuduhan, Mohd. Rizal didakwa membunuh isterinya, Ahzila Mohamad Sufian, 25, yang merupakan seorang pekerja sebuah kedai kek di Nombor 214, Tingkat 12, Blok C, Rumah Pangsa Larkin di sini antara pukul 1.30 dan 3 pagi 24 April 2010.
Tertuduh dikatakan menikam Ahzila dengan pisau sehingga menyebabkan mangsa patah tulang rusuk manakala pisau itu pula menembusi ke belakang mangsa. Kejadian itu berlaku ekoran salah faham dalam keluarga itu.
Sebanyak 19 orang saksi dipanggil untuk memberi keterangan.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters