Jom Buat Duit

Friday 22 June 2012

Jerman hormati Sepanyol

GDANKS, Poland - Jurulatih Jerman, Joachim Loew menegaskan bahawa juara bertahan, Sepanyol tetap menjadi pilihan untuk menjuarai Euro 2012.
Loew, 52, menyuarakan pendapat itu menjelang aksi suku akhir menentang Greece di stadium PGE Arena, Poland awal pagi esok.

Jerman yang tewas kepada Sepanyol pada final 2008 menjadi pasukan tunggal pada kejohanan ini memiliki rekod 100 peratus selepas memenangi ketiga-tiga aksi dalam Kumpulan B.
Selain itu, mereka memenangi kesemua 10 perlawanan pada kempen kelayakan Euro 2012.
Selepas membelasah Republik Ireland 4-0 dalam Kumpulan C sebelum seri 1-1 dengan Itali, Sepanyol selaku juara dunia 2010 menamatkan saingan di kedudukan teratas.
Sepanyol memperoleh kejayaan itu hasil kemenangan 1-0 ke atas Croatia pada aksi terakhir kumpulan menerusi jaringan pemain muda, Jesus Navas pada minit ke-88, Selasa lalu.
Skuad kendalian Vicente del Bosque itu akan bertemu Perancis di Kiev, Ukraine pada aksi suku akhir manakala Jerman berdepan Greece di Gdansk, Poland.

Namun, Loew berkata, beliau tidak memandang rendah kemampuan skuad La Roja yang ketika ini beraksi di bawah tahap sebenar.
"Saya menyaksikan Sepanyol bermain sebanyak dua kali dan aksi berkelas dunia sangat menakjubkan hasil kombinasi pemain yang dimiliki," kata Loew.
Ketika ini, Jerman dan Sepanyol diundi dalam kelompok yang berlainan dan kemungkinan mereka untuk bertemu adalah di final pada 2 Julai ini.
"Mereka (Jerman) mengalami nasib yang kurang baik, sama seperti pasukan lain di sini (Euro 2012). Kamu mempunyai lawan yang sangat sukar dan mereka cuba untuk merosakkan rentak kamu.
"Kamu masih boleh berharap kepada Sepanyol untuk menjaringkan gol. Mereka memiliki ramai pemain yang hebat contohnya, Andres Iniesta (pemain tengah) adalah produk bola sepak yang hebat," kata Loew. - AFP

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters