Jom Buat Duit

Saturday 23 June 2012

Perancis fokus hadapi Sepanyol


PERANCIS bersedia dari segi mental dan fizikal menjelang aksi suku akhir menentang Sepanyol awal pagi ini.


DONETSK, Ukraine - Perancis berazam untuk melupakan insiden panas dalam bilik persalinan bagi memberi fokus pertemuan menentang Sepanyol pada aksi suku akhir di stadium Donbass Arena awal pagi ini.

Skuad Les Bleus mula menjadi perhatian selepas tiga pemainnya dilaporkan bertengkar dengan jurulatih, Laurent Blanc berikutan kekalahan 0-2 kepada Sweden, Rabu lepas.
Bagaimanapun, pembantu jurulatih, Alain Boghossian yang turut menyaksikan insiden hampir sama berlaku pada Piala Dunia 2010 mendedahkan bahawa pertengkaran tersebut hanya melibatkan 'perang mulut' sahaja.
Boghossian juga menjelaskan, situasi itu jauh berbeza dengan apa yang berlaku di Afrika Selatan.
Ketika itu, semua pemain Perancis telah memboikot kempen berkenaan sebagai sokongan kepada Nicolas Anelka yang dihantar pulang oleh jurulatih ketika itu, Raymond Domenech.
"Memang ada pertengkaran tetapi ia lebih kepada 'perang mulut' sahaja. Perkara ini biasa terjadi dalam bilik persalinan.

"Kalau 'perang mulut' ini tidak berlaku, ia mungkin akan menjadi lebih buruk. Sama seperti pasangan kekasih, kalau kamu pendam masalah dalaman, suatu masa ia akan meletup jua," kata Boghossian.
Boghossian juga tidak menafikan yang pertengkaran tercetus antara Hatem Ben Arfa dan Blanc, namun dia menegaskan, semuanya telah berakhir.
Katanya, Perancis berusaha untuk melupakan kekalahan yang menyaksikan rekod 23 perlawanan pasukan itu lebur.

"Kekalahan itu adalah satu tamparan yang hebat. Ada banyak kekecewaan yang perlu dihapuskan. Semua orang telah meluahkan perasaan masing-masing dan ia berjaya mengeratkan lagi persefahaman antara pemain.
"Semuanya telah selesai," tambahnya. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters