Jom Buat Duit

Sunday 24 June 2012

England intai slot separuh akhir

KRAKOW, Poland - England ada misi peribadi pada aksi suku akhir menentang Itali di Stadium Olimpik, Ukraine awal pagi esok.
Setakat ini, skuad The Three Lions belum pernah menewaskan mana-mana pasukan gergasi pada saingan kalah mati di luar Stadium Wembley.
Bagaimanapun, setelah menewaskan Sweden 3-2 buat pertama kalinya dalam kejohanan kompetitif dan memalukan tuan rumah, Ukraine 1-0 juga buat pertama kalinya dalam tempoh hampir 60 tahun, England berhasrat untuk melakukannya sekali lagi ke atas Itali.
"Semua statistik negatif yang diperoleh selama ini hanya akan terpadam apabila kami mendapat keputusan yang positif.

"Itu adalah perkara paling asas.
"Mungkin ia hanya perkara kecil sekiranya kami berjaya menewaskan Itali tetapi apa yang penting, kami akan menghadapi kejohanan lain selepas ini tanpa memikirkan persoalan sama.
"Saya bukan mahu menambah tekanan kepada pemain-pemain supaya melakar sejarah baharu.
"Saya hanya mahukan kejayaan.
"Kalau ia berhasil, sesuatu yang menakjubkan kerana kami akan beraksi pada separuh akhir, sekali gus menjadi suntikan semangat baharu buat kami.
"Ia juga akan memadam kesemua statistik negatif kami," kata jurulatih, Roy Hodgson.
Hodgson juga tidak menganggap Itali sebagai pasukan pilihan, terutamanya selepas skuad The Azzurri bergelut dalam saingan peringkat kumpulan.
"Prestasi Itali adalah biasa dan mereka tidak lagi mampu menjadi pencabar utama dalam kejohanan ini," kata Hodgson.

"Masalah utama Itali ialah mereka ada ramai pemain berbakat dan berpengalaman di posisi perancang tetapi purata umur mereka lebih tua berbanding kami.
"Ada ramai pemain berusia 29 hingga 34 tahun dalam pasukan itu. Jadi kami sedar bahawa kami akan berdepan pasukan yang berpengalaman dan lebih bagus dari segi teknikalnya." - Agensi

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters