Jom Buat Duit

Monday 25 June 2012

14 mayat dicincang dalam trak

MEXICO: Empat belas mayat yang dicincang serta surat ugutan yang disasarkan kepada kartel dadah ditemui di dalam trak di tempat letak kereta pasar raya di utara bandar Mexico, menurut laporan media, semalam.
Pejabat Pendakwa Raya Mexico tidak dapat mengesahkan laporan mengenai pertemuan ngeri di Mante itu dan pegawai polis di bandar penuh jenayah itu tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan komen.

Media Mexico berkata, bahagian tubuh yang dipotong itu adalah dari 10 lelaki dan empat wanita dan mesej itu ditujukan khas kepada kartel dadah Teluk.

Dalam kejadian berasingan pada 7 Jun lalu, 14 tubuh mayat yang dicincang ditemui di dalam trak di Mante, yang terletak di selatan Tamaulipas yang bersempadan dengan Texas dan merupakan perang dadah paling buruk di Mexico.


Lebih 55,000 orang dibunuh dalam konflik itu sejak Presiden Felipe Calderon menghantar tenteranya memerangi kumpulan dadah tidak lama selepas dilantik sebagai presiden pada Disember 2006.

Parti konservatif, Parti Tindakan Kebangsaan (PAN) nampaknya akan kehilangan kuasa dalam pilihan raya presiden pada 1 Julai nanti, disebabkan kecewa dengan keganasan disebabkan dadah

Minggu ini, Mexico dimalukan apabila pihak berkuasa mengaku mereka telah tersilap selepas mendakwa berjaya menangkap anak kepada lelaki paling dikehendaki, kartel dadah Joaquin “Shorty” Guzman. - Reuters

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters