Jom Buat Duit

Thursday 21 May 2015

Padah curi wang mangsa MH370


KUALA LUMPUR – Seorang mekanik dijatuhi hukuman penjara empat tahun dan tiga sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam atas empat pertuduhan mencuri wang berjumlah RM7,650 milik seorang mangsa tragedi pesawat Penerbangan Malaysia MH370 tahun lalu.

Hakim Norsharidah Awang membuat keputusan itu selepas mahkamah menolak permohonan tertuduh, Basheer Ahmad Maula Sahul Hameed, 34, untuk menukar pengakuan kepada tidak bersalah minggu lalu.
Pada 28 April lalu, tertuduh dan iste­rinya telah mengaku bersalah tetapi cuba menukar pengakuan pada 15 Mei lalu namun ditolak mahkamah.

Isteri Basheer yang merupakan pegawai HSBC Leboh Ampang di sini, Nur Shila Kanan, 34, tidak hadir di mahkamah semalam kerana mendakwa mengalami cirit-birit.
Bagaimanapun, mahkamah yang tidak berpuas hati dengan sijil sakit yang dikemukakan mengeluarkan waran tangkap ke atasnya. Hukuman ke atas Nur Shila dijangka diputuskan hari ini.

Mengikut pertuduhan, Basheer didakwa mencuri wang daripada akaun bank milik penumpang warga China, Tian Jun Wei, 29, dengan menggunakan kad debit mangsa di mesin pengeluaran automatik HSBC Amanah cawangan Ampang Point pada pukul 10.02 pagi, 15 Mei 2014 dan pukul 11.28 malam 29 Jun 2014.
Dia didakwa mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman maksimum penjara tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali. kosmo

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters