Jom Buat Duit

Thursday 15 December 2011

Jururawat Maut Terbabas



GEORGETOWN: Seorang jururawat yang dalam perjalanan pulang ke rumah maut apabila motosikal ditungganginya hilang kawalan lalu merempuh pembahagi jalan di Jalan Residensi, di sini malam kelmarin.
Berdasarkan keadaan motosikal mangsa, polis tidak menolak kejadian itu dipercayai akibat mangsa diragut hingga menyebabkan motosikal ditungganginya gagal dikawal lalu terbabas.

Kejadian dipercayai berlaku jam 8 malam apabila mangsa, G Malati, 24, dari Changkat Minden, Gelugor, dekat sini menunggang motosikal Yamaha Lagenda seorang diri pulang ke rumahnya dari tempat kerja.

Jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan, motosikal mangsa dipercayai terbabas ke sebelah kiri bahu jalan menyebabkan mangsa terjatuh hingga mengalami kecederaan parah di dada dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Menurutnya, mangsa yang dipercayai masih bujang dan bekerja sebagai jururawat di hospital swasta di sini.

“Mayat mangsa dibawa ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya,” katanya. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 atas kesalahan memandu dalam keadaan berbahaya sehingga menyebabkan kematian dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara dua tahun atau tidak melebihi 10 tahun atau kedua-duanya sekali.


Menurutnya, orang ramai yang menyaksikan kejadian itu diminta tampil membantu siasatan dengan menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut (IPDTL) di talian 04-2181822 atau mana-mana balai polis berdekatan.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters