Jom Buat Duit

Monday 11 June 2012

Doktor jalan kaki 1,150km


Ghantan (dua dari kiri) dan adiknya, Rajan (kiri) mengedar risalah ketika memulakan kempen mencari penderma organ di Alor Setar, Kedah semalam.


BUKIT KAYU HITAM - Seorang doktor melakukan kelainan dalam mempromosi kempen pendermaan organ dengan berjalan kaki secara solo sejauh 1,150 kilometer (km) dari pintu sempadan negara di sini hingga ke selatan tanah air, Johor mulai semalam.

Dr. P. Ghantan, 26, dari Pantai Remis, Perak melakukan promosi itu dalam usaha mengumpul 1,000 penderma organ dalam perjalanan yang dianggarkan mengambil masa selama 25 hari.
Anak kedua daripada tiga beradik itu yang mengambil bidang perubatan di Kolej Perubatan Kasturba, Mangalore, India memberitahu, dia nekad untuk berjalan sejauh 50km sehari dengan memulakan perjalanan sekitar 6 pagi dan berakhir kira-kira pukul 7.30 petang.

Katanya, destinasi persinggahan sepanjang perjalanan itu ialah tempat tumpuan ramai termasuk pusat beli- belah bagi mengedarkan risalah pendermaan organ.
"Sebahagian besar perjalanan saya melibatkan laluan lama dan singgah di pekan serta bandar bagi meningkatkan kesedaran orang ramai tentang pendermaan organ," katanya kepada pemberita di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters