Jom Buat Duit

Tuesday 12 June 2012

Derita empat tahun di Lombok


MENTERI Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said (kiri) memperkatakan sesuatu kepada Mohd. Faizul (tengah) dan isterinya di Kuala Terengganu kelmarin.


KUALA TERENGGANU – Dek kerana cinta terhadap seorang gadis Lombok, Mohd. Faizul Rosli, 33, sanggup merantau ke Indonesia demi mencari kekasihnya kira-kira empat tahun lalu.
Hubungan cintanya dengan wanita dari negara jiran, Nopi Susanti, 27, bermula kira-kira lapan tahun lalu semasa mereka bekerja di Pulau Pinang.

Bagaimanapun, mereka terpisah selepas wanita itu pulang ke negara asalnya.
Selepas dua tahun, Mohd. Faizul masih teringatkan Nopi sehingga nekad menjejakinya di Lombok dan berjaya menemuinya lalu mereka berkahwin.

Malangnya, Mohd. Faizul terlupa pas lawatan ke negara itu telah luput tarikh menyebabkan dia tinggal secara haram di negara itu selama lebih empat tahun.

Dalam tempoh tersebut, dia bekerja sebagai pemandu bas dan gajinya tidak mampu menyara isteri serta dua cahaya mata, Nur Syabila, 2, dan Naifah Syafiqah, 4.

Ekoran tidak sanggup menderita di negara orang, keluarga Mohd. Faizul di Telemong, Hulu Terengganu meminta bantuan Biro Aduan Pemuda UMNO Bahagian Kuala Terengganu kira-kira setahun lalu.

Hasilnya, penderitaan lelaki itu berakhir apabila dia berjaya dibawa pulang kelmarin oleh biro tersebut yang diketuai oleh Badrul Hisham Zaki dengan kerjasama ahli perniagaan Malaysia, Datuk Abdul Raof Awang.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters