Jom Buat Duit

Saturday 9 June 2012

Nelayan dituduh rogol kekasih bawah umur

KOTA BHARU - Seorang nelayan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas tuduhan merogol teman wanita berusia 15 tahun di tepi Tokong Buddha, Bachok, bulan lalu.

Tuduhan terhadap Ismadi Ismail, 38, dibuat mengikut Seksyen 376(1) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara boleh sampai 20 tahun dan boleh juga dikenakan sebat, jika sabit kesalahan.

Berdasarkan tuduhan, Ismadi didakwa merogol pelajar tingkatan tiga itu di dalam kereta di tepi Tokong Buddha, Kampung Merabang Kubang Golok, Bachok, pada jam 10 malam, 15 Mei lalu.

Dia bagaimanapun mengaku tidak bersalah.

Dalam pada itu, Timbalan Pendakwa Raya negeri, Nor Hamizah Ghazali membantah jaminan kerana tuduhan serius yang dihadapi Ismadi. Bagaimanapun, Peguam bela memohon jaminan dibenarkan berikutan tertuduh bekerja serta penanggung tunggal keluarganya.

“Saya mohon jaminan yang minimum dikenakan ke atas tertuduh kerana isterinya sendiri yang akan menjadi penjaminnya,” katanya.

Selepas dipertimbangkan hujah kedua-dua pihak, Hakim Azman Mustapha kemudiannya membenarkan jaminan berjumlah RM10,000 dengan seorang penjamin berserta syarat iaitu tertuduh tidak boleh mendekati atau menghubungi mangsa dengan apa-apa cara sekali pun.

Kes bersambung 5 Ogos depan.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters