Jom Buat Duit

Thursday 22 March 2012

Tiga penjenayah gigit jari mesin juruwang kosong


MIRI: Tiga penjenayah termasuk seorang wanita yang menyangka mampu meraih keuntungan besar selepas melarikan sebuah mesin juruwang di sebuah kedai makan di North Yu Seng, di sini, ‘menggigit jari’ apabila mendapati mesin berkenaan kosong, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 5 pagi, ketiga-tiga penjenayah dikatakan memecah masuk kedai berkenaan dengan mengumpil pintu di tepi kedai sebelum mencuri mesin berkenaan.

Bagaimanapun, perbuatan mereka dilihat oleh seorang pelanggan yang sering berkunjung ke kedai berkenaan sebelum memaklumkan perkara itu kepada seorang pekerja kedai terbabit.
Menurut sumber, pekerja terbabit mendapati ketiga-tiga suspek berada dalam kedai itu dan cuba membawa keluar mesin juruwang itu.

“Sebaik menyedari kehadiran pekerja, kedua-dua suspek lelaki terus melarikan diri, manakala suspek wanita berusia 24 tahun ditangkap sebelum diserahkan kepada polis.

“Apa yang pasti, semua suspek cuba mencuri mesin juruwang berkenaan kerana menyangka mampu meraih keuntungan besar sedangkan tiada wang dalam mesin terbabit,” katanya.
Dalam kes berasingan, dua lelaki masing-masing berusia 27 hingga 47 tahun ditahan selepas mencuri besi milik sebuah syarikat pembinaan di Jalan Lapangan Terbang, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi itu, kedua-dua suspek memasuki kawasan pembinaan itu sehingga mengundang curiga seorang pekerja.
“Seorang pekerja ternampak kedua-dua suspek sedang mengangkut besi milik syarikat yang masih digunakan dan terus memaklumkan kepada majikannya, sebelum mereka mengekori suspek,” katanya.

Difahamkan, kedua-dua suspek bekerja di sebuah tapak pembinaan berlainan dan dipercayai mencuri besi itu untuk dijual kerana kesempitan wang.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan kedua-dua kes berkenaan dan siasatan masih dijalankan.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters