Jom Buat Duit

Tuesday 27 March 2012

Ibu gadai nyawa selamatkan anak



ROSMAWATI mendukung anaknya, Nor Shahirah di depan rumah mereka yang rosak dihempap pokok mempelam di Kampung Kemunting Lama, Jitra semalam.


JITRA - Seorang ibu nekad menggadai nyawa bagi menyelamatkan anak perempuannya berusia empat tahun dalam kejadian ribut yang menyebabkan dinding rumah yang didiaminya runtuh di Kampung Kemunting Lama di sini petang kelmarin.

Mangsa, Rosmawati Abdullah, 38, memberitahu, dalam kejadian kira-kira pukul 4.30 petang itu, anaknya, Nor Shahirah Nazaruddin ketika itu dilihat berlari untuk menutup pintu hadapan rumah, namun dia dengan pantas memeluk dan membawanya ke dalam rumah kerana bimbang dengan keadaan ribut yang agak luar biasa itu.
"Nasib baik saya sempat melarikan Nor Shahirah yang mahu menutup pintu hadapan sebelum tiba-tiba sebatang pokok mempelam tumbang menimpa atap menyebabkan dinding dan bahagian hadapan rumah ranap," katanya.

Ceritanya, turut berada di rumah ketika kejadian ialah lima anggota keluarga yang lain termasuk ibu dan bapanya.
"Semasa mendukung Nor Shahirah berlari ke arah bilik, kami turut terjatuh akibat gegaran yang kuat itu, mujur kami sekeluarga tidak cedera," katanya ketika ditemui pemberita selepas menerima lawatan Ahli Parlimen Kubang Pasu, Datuk Mohd. Johari Baharum di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters