Jom Buat Duit

Wednesday 28 March 2012

Strauss-Kahn dituduh terlibat sindiket pelacuran


GAMBAR menunjukkan Strauss-Kahn mengelak wajahnya dirakamkan jurugambar semasa dia berada di dalam sebuah kereta di Lille kelmarin. 


LILLE - Bekas Ketua Dana Kewangan Antarabangsa (IMF), Dominique Strauss-Kahn dituduh terlibat dengan sindiket pelacuran sebuah hotel di Perancis.

Menurut seorang peguamnya, Richard Malka, Strauss-Kahn yang berusia 62 tahun dan telah berkahwin, memang terlibat dalam perlakuan seks tetapi dia tidak melanggar undang-undang.

Dia telah dibebaskan dengan ikat jamin sebanyak AS$133,513 (RM408,255).
Pelacur-pelacur yang disoal siasat memberitahu, mereka mengadakan hubungan seks dengan Strauss-Kahn pada tahun 2010 dan 2011 di sebuah hotel mewah di Paris, di sebuah restoran di ibu negara Perancis dan juga di Washington DC, tempat dia tinggal semasa bekerja dengan IMF.

Dua lelaki yang mempunyai kaitan dengan Strauss-Kahn berhubung kes tersebut kini ditahan di sebuah penjara.

Kedua-dua lelaki itu ialah seorang pengarah sebuah syarikat bekalan perubatan, Fabrice Paszkowski dan bekas pengarah sebuah anak syarikat utiliti, David Roquet.
Kedua-dua mereka dituduh membiayai pelacur.
Strauss-Kahn meletakkan jawatan sebagai ketua IMF pada 18 Mei tahun lalu berhubung skandalnya dengan seorang pekerja di sebuah hotel di New York.
Pekerja wanita itu mendakwa Strauss-Kahn melakukan serangan seks terhadapnya pada 15 Mei tahun lalu.

Namun, dakwaan itu kemudian digugurkan oleh pendakwa raya yang meragu keterangan pekerja wanita tersebut. Strauss-Kahn dilahirkan dalam keluarga Yahudi dan sebelum ini disebut akan bertanding pada pilihan raya presiden Perancis. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters