Jom Buat Duit

Tuesday 27 March 2012

Jamin bapa rogol cucu


KUALA PILAH: Demi kasih kepada bapa, seorang lelaki sanggup menjamin bapanya yang dibicara kerana merogol anak perempuannya berusia tujuh tahun semata-mata tidak mahu warga emas itu tidur di lokap.

Lebih menyayat hati, bapa kepada kanak-kanak perempuan itu hadir ke Mahkamah Sesyen, di sini, semalam untuk mendengar prosiding bapanya yang dituduh merogol kanak-kanak malang itu di sebuah rumah di Gemencheh dekat sini, tiga tahun lalu.

Bagaimanapun niat murni lelaki berusia lingkungan 40-an itu tidak tercapai kerana Hakim Azura Alwi tidak membenarkannya menjadi penjamin kerana dia berkemungkinan akan dipanggil menjadi saksi pada perbicaraan nanti.
Tertuduh yang berusia 71 tahun dari Gemencheh, di sini, yang berkemeja putih mengangguk tanda faham dan mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Azura.

Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa merogol cucu perempuannya yang ketika itu berusia tujuh tahun pada satu hari dalam tahun 2009 kira-kira jam 5.30 petang.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu di rumahnya di Gemencheh, Tampin dekat sini.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 376(3) Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara tidak kurang lapan tahun dan tidak lebih 30 tahun serta tidak kurang daripada 10 sebatan.

Dalam prosiding itu, pihak pendakwaan yang diwakili Timbalan Pendakwa Raya, Muhammad Shukri Hussain menyatakan bahawa pihaknya tidak menawarkan jaminan kepada tertuduh kerana lelaki itu adalah datuk kepada mangsa.
Bagaimanapun, tertuduh yang tidak diwakili peguam memohon dibebaskan dengan ikat jamin dengan alasan sudah tua dan sering sakit.

Azura membenarkan tertuduh dibebaskan dengan ikat jamin RM10,000 dengan seorang penjamin lain.

Beliau turut memerintahkan tertuduh tidak menghampiri mangsa dan menetapkan 2 Mei ini sebagai tarikh sebutan semula.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters