Jom Buat Duit

Tuesday 27 March 2012

Safee terus buktikan kehebatan di Indonesia


SAFEE (kanan) terus membuktikan kehebatannya dalam Liga Super Indonesia.


PENYERANG sensasi Harimau Malaya, Mohd. Safee Sali sekali lagi membuktikan kehebatannya.
Pada Sabtu lepas, pemain kelahiran Kajang, Selangor itu berjaya meledak empat gol ketika membantu kelabnya, Pelita Jaya FC membelasah Gresik United dengan ke- putusan 6-1 di gelanggang lawan pada aksi Liga Super Indonesia (ISL) 2012.
Dua lagi gol Pelita Jaya dalam perlawanan itu diledak oleh Greg Nwongkolo dan ia merupakan kemenangan terbesar Pelita Jaya selepas diterajui Rahmad Dharmawan selaku jurulatih pada 19 Januari lepas.

Dengan keputusan itu, Pelita Jaya kini menghuni tangga kelapan ISL dengan 24 mata, 12 mata di belakang peneraju liga, Sriwijaya FC selepas mengharungi 17 perlawanan setakat ini.
Kejayaan Safee, 28, meledak empat gol dalam perlawanan itu juga berjaya meletakkannya sebagai penjaring kedua terbanyak ISL setakat ini dengan 12 gol, kurang tiga gol daripada penyerang import Sriwijaya FC dari Saint Kitts and Nevis, Kayamba Gumbs.
Ia juga merupakan hatrik pertama Safee dalam saingan ISL, selain satu-satunya pemain pertama negara yang berjaya berbuat demikian pada saingan liga luar negara.

Safee juga merupakan pemain pertama Malaysia yang dilantik sebagai kapten kelab profesional luar negara apabila menggalas tugas selaku kapten Pelita Jaya musim ini.
"Kejayaan Safee muncul pemain pertama negara meledak hatrik dalam saingan liga di luar negara sememangnya menga- gumkan.
"Saya harap Safee dapat meneruskan momentum kecemerlangan ini pada masa depan, sekali gus membuktikan kehebatannya sebagai antara penyerang yang disegani di rantau Asia Tenggara," kata pengurus peribadinya, Zakaria Ab Rahim menerusi e-mel kepada Kosmo! semalam.

Untuk rekod, Safee berjaya meledak tujuh gol sepanjang mewakili Pelita Jaya musim lepas.
Selain Safee, antara pemain yang turut berjaya meledak hatrik dalam saingan ISL musim ini termasuklah penyerang Sriwijaya FC, Hilton Moreira, Patrich Wanggai (Persidafon Dafonsoro), Mario Costas (Persela Lamongan), Marcio Souza Da Silva (Arema Indonesia), Gaston Castano (Gresik United) dan Zaenal Arif daripada pasukan PSPS Pekan Baru.

Selepas ini, Pelita Jaya dijadualkan bertemu pasukan di tangga kesembilan liga, Persiba Balik Papan di Stadium Singaperbangsa pada 11 April depan, sebelum kembali melayan kunjungan Gresik United tiga hari kemudian.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters