Jom Buat Duit

Tuesday 13 March 2012

Ketua polis tagih dadah


JAKARTA: Ketua Polis Cibarusah, Komisioner Adjutan Heru Budi Santoso ditahan Jumaat lalu kerana mengambil dadah jenis kristal methamphetamine atau syabu di kediaman rasminya di Jalan Raya Loji Cibarusah di Bekasi, Jawa Barat.
Polis Bahagian Hal Ehwal Dalaman, menahan Heru dan dua rakannya serta merampas 0.87 gram kristal methamphetamine dan gelas yang digunakan untuk membakar dadah itu.

Jurucakap Polis Bakasi, Komisioner Adjutan Bambang Wahyudi semalam berkata, “Dia kini ditahan di ibu pejabat Polis Jakarta.”

Katanya, Heru kini disoal siasat.


Jurucakap Polis Jakarta, Komisioner Kanan Rikwanto memberitahu wartawan, Bahagian Hal Ehwal Dalaman telah membuat siasatan ke atas Heru sebelum dia ditahan.

Katanya, Heru tidak diserahkan ke bahagian narkotik.

Polis sedang menyoal siasat empat saksi yang dikatakan mempunyai hubungan dengan kes itu dan tahu dia menagih dadah,” katanya.

Katanya, “Dia membeli dadah itu dari empat lokasi di Bekasi, Cibarusah dan Jakarta.”

Katanya, ada tiga laporan mengenai Heru menagih dadah dan kumpulan Bahagian Hal Ehwal Dalaman telah diberi tugas untuk mengendalikan kes itu.

Katanya, Heru akan didakwa di bawah Artikel 114 dan 112 Undang-Undang Dadah yang membawa hukuman lima tahun penjara.

“Kami akan meneruskan siasatan. Selepas itu kes ini akan dibawa ke mahkamah dan dia akan diadili dengan profesional dan beretika,” katanya. - Jakarta Post

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters