Jom Buat Duit

Thursday 22 March 2012

SPM 2011 keputusan terbaik



MUHYIDDIN (empat dari kiri) bergambar bersama sebahagian daripada pelajar cemerlang semasa melakukan tinjauan keputusan SPM di Sekolah Menengah Sains Alam Shah, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengucapkan tahniah kepada pelajar yang memperoleh keputusan cemerlang dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun lalu.
Menurut beliau, keputusan SPM 2011 telah menunjukkan peningkatan yang membanggakan malah terbaik dalam tempoh lima tahun dengan Gred Purata Nasional (GPN) meningkat kepada 5.04 berbanding 5.19 pada 2010.

Beliau berkata, ibu bapa dan semua warga pendidik wajar diberi penghargaan di atas sokongan dan usaha mereka bagi meningkatkan pencapaian keputusan SPM tersebut.
“Walaupun keputusan pada tahun ini dikatakan terbaik dalam tempoh lima tahun, tetapi saya lihat masih ada ruang untuk meningkatkan lagi prestasi pelajar-pelajar sekolah di negara ini.
“Kerajaan menerusi Kementerian Pelajaran akan terus menggiatkan usaha untuk mempertingkatkan lagi potensi para pelajar,” katanya kepada pemberita selepas beramah mesra bersama pelajar yang mengambil keputusan SPM 2011 di Sekolah Menengah Sains Alam Shah di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters