Jom Buat Duit

Sunday 18 March 2012

PSC teliti kilang Lynas


NAJIB bersalaman dengan orang ramai pada majlis perasmian bangunan baharu SJK(C) Wan Hwa 2, Menglembu di Ipoh semalam

IPOH - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, penubuhan Jawatankuasa Khas Parlimen (PSC) bagi meneliti berhubung isu berkaitan kilang nadir bumi, Lynas di Gebeng, Pahang merupakan proses penglibatan bersama dengan orang ramai bagi memastikan mereka memahami perkara itu.
Bagaimanapun, Perdana Menteri berkata, jawatankuasa itu tidak akan membuat keputusan mengenai nasib projek berkenaan.

"Ia perlu dilakukan melalui proses penglibatan dengan orang ramai dan bagi mereka (PSC) meneliti semua aspek projek itu terutama faktor keselamatan dan sebarang ancaman yang mungkin timbul kepada kesihatan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan bangunan baharu empat tingkat Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Wan Hwa 2, Menglembu di sini semalam.
Laporan menyebut bahawa Kabinet yang bermesyuarat kelmarin memberi lampu hijau kepada penubuhan jawatankuasa itu di tengah-tengah kebimbangan berhubung sebarang kemungkinan risiko ke atas keselamatan dan kesihatan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Nazri Abdul Aziz dipetik sebagai berkata, jawatankuasa sembilan anggota itu yang terdiri daripada empat wakil dari Barisan Nasional, tiga daripada pembangkang dan seorang anggota bebas akan diketuai Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin. - Bernama

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters