Jom Buat Duit

Wednesday 21 March 2012

Balasan cucu durjana



KUALA TERENGGANU – Seorang bekas anggota tentera dihukum penjara 19 tahun oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam selepas mengaku bersalah menyebabkan kematian neneknya tiga tahun lepas.

Hakim, Datuk Mohd. Yazid Mustafa memerintahkan hukuman terhadap Mohd. Nassir Abdul Manan, 45, bermula dari tarikh dia ditangkap pada 13 Oktober 2009.
Mohd. Nassir yang bekerja sebagai buruh binaan rumah selepas berkhidmat 13 tahun dalam tentera didakwa melakukan perbuatan itu terhadap Muda Mat Zin, 80, di sebuah rumah di Jalan Baru, Bukit Pak Sabah, Dungun di antara 9 pagi dan 7.30 malam 12 Oktober 2009.

Mohd. Yazid dalam penghakimannya berkata, hukuman itu setimpal dengan perbuatan tertuduh dan diharap menjadi pengajaran kepada sesiapa agar tidak terlibat dengan gejala dadah yang mampu menyebabkan seseorang hilang pedoman dan pertimbangan ketika melakukan jenayah walaupun dengan mereka yang mempunyai pertalian keluarga.

Laporan forensik mendapati tertuduh yang ketika kejadian di bawah pengaruh dadah telah menyebabkan kematian mangsa dengan melakukan sembilan luka hiris dan takikan di kepala serta 12 torehan di badan mangsa iaitu tujuh sebelum mati dan lima selepas mati bagi memastikan mangsa tidak lagi bernyawa.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters