Jom Buat Duit

Wednesday 22 February 2012

Avril didakwa mabuk




BAGI peminat fanatik penyanyi rock kelahiran Kanada, Avril Lavigne, Sabtu lepas telah memberikan kepuasan dan rindu mereka terhadap penyanyi tersebut yang telah mengadakan konsert siri jelajahnya pada hari tersebut.

Malaysia yang merupakan lokasi terakhir jelajah The Black Star Tour Concert Live In Malaysia 2012 itu telah diadakan di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur yang telah dibanjiri oleh hampir 10 ribu peminat yang menanti kehadirannya di sini sejak kali terakhir mengadakan konsert solo pertama pada tahun 2008.

Konsert anjuran Tune Talk dan dibawakan oleh JS Concert itu merupakan siri konsert jelajah, Avril Lavigne di negara-negara Asia, Amerika dan Eropah dan walaupun cuaca ketika itu hujan renyai, namun peminat Avril tetap tidak berganjak menanti kehadiran penyanyi itu yang mula membuat persembahan pada pukul 9 malam.

Dimulakan dengan muzik putaran DJ yang dijemput bagi menghangatkan dahulu suasana konsert yang telah dipenuhi peminat yang hadir sejak petang untuk memastikan mereka mendapat tempat di barisan hadapan, kemunculan Avril pada pukul 9 malam dengan berpakaian serba hitam di atas pentas membuatkan peminat fanatiknya menjerit seperti terkena histeria. Tanpa berlengah lagi, Avril memulakan persembahan dengan lagu yang berjudul Black Star.

Pada konsert yang berlangsung hanya dalam tempoh satu setengah jam itu, Avril berjaya menyampaikan lebih 17 lagu termasuk lagu popularnya When You're Gone, Complicated, I’m With You dan Sk8er Boi serta lagu-lagu dari album terbaharunya, Goodbye Lullaby iaitu Wish You Were Here, Smile dan Black Star.
Tidak mengecewakan

Tidak menjemput mana-mana artis tempatan untuk membuat persembahan pembukaan, seperti biasa, gimik pasti dilakukan untuk memberi debaran kepada penonton yang masih tidak cukup dengan lagu-lagu yang disampaikan.

Avril muncul semula di atas pentas setelah namanya ‘diseru’ oleh ribuan peminatnya yang inginkan lebih persembahan dari penyanyi kecil molek yang bersuara nyaring ini.
Sepanjang konsert itu juga, Avril tidak putus-putus mengucapkan terima kasih kepada peminat yang membanjiri stadium tersebut dan meluahkan keterujaannya berada di Malaysia.

Namun, bekas isteri kepada vokalis band Sum 41, Deryck Whibley ini kelihatan sedikit hambar dan kualiti vokalnya juga tidak mencapai tahap yang memuaskan seperti yang dijangkakan.
Bagaimanapun, lagu-lagu popularnya menjadi penyelamat kerana ramai yang turut menyanyi sama ketika dia menyampaikan lagu-lagu tersebut membuatkan konsert kembali ceria.

Kesimpulannya, konsert jelajah Avril, The Black Star Tour Concert Live In Malaysia tidak mengecewakan peminatnya di Malaysia dan kebanyakan mereka pulang dengan senyuman yang tidak lekang dari bibir dan berpuas hati dengan persembahan idola yang ditunggu kehadirannya selama ini walaupun dikatakan mabuk ketika melakukan konsert tersebut.

Konsert diakhiri dengan lagu yang ditunggu peminat fanatiknya iaitu Complicated sebelum Avril terus beransur ke belakang pentas dan ghaib dari pandangan kira-kira 10 ribu pengunjung konsert
tersebut.
GAYA agresif Avril mengiringi persembahannya merupakan antara faktor keistimewaan pelantun hit, Sk8er Boi ini.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters