Jom Buat Duit

Monday 27 February 2012

Model veteran miliki RM1b

KATHY tidak menganggap dirinya supermodel,  menggunakan pendapatannya untuk memulakan perniagaan.
KATHY tidak menganggap dirinya supermodel, menggunakan pendapatannya untuk memulakan perniagaan.
WALAUPUN jauh lebih muda dan terkenal, Gisele berada di kedudukan kedua.
WALAUPUN jauh lebih muda dan terkenal, Gisele berada di kedudukan kedua.

LOS ANGELES: Seorang jelitawan veteran membuat kejutan apabila diumum sebagai supermodel paling kaya mengalahkan ramai model terkemuka lain, termasuk Gisele Bundchen dan Cindy Crawford.
Berusia 48 tahun, Kathy Ireland menjadi perhatian dalam industri fesyen apabila disahkan sebagai model menerima bayaran paling lumayan di dunia.

Dalam senarai terbaru dikeluarkan Forbes, kekayaan Kathy dianggar bernilai RM1 bilion, meninggalkan Gisele di tempat kedua dengan harta RM761 juta.
Tempat ketiga diduduki Cindy (RM306 juta) dan Tyra Banks berada di posisi keempat (hampir RM273 juta).

Supermodel lain yang berada dalam kedudukan 10 teratas senarai CelebrityNetWorth.com ialah Christie Brinkley, Heidi Klum, Kate Moss, Naomi Campbell, Elle Macpherson dan Claudia Schiffer.

Kathy muncul memperagakan pakaian mandi dalam 13 edisi berturut-turut majalah Sports Illustrated sepanjang kerjayanya.

Bagaimanapun, dia mengumpul kekayaan dengan memberi lesen menggunakan namanya untuk lebih 15,000 produk, termasuk tilam dan tingkap.

Produk yang menggunakan jenama Kathy begitu berpengaruh dan menjana jualan luar biasa bernilai RM6.2 bilion setiap tahun.
Dalam temubual sebelum ini, Kathy mendedahkan rahsia kejayaannya.

“Saya agak bagus sebagai model. “Saya tidak akan anggap saya super walaupun saya pernah bekerja dengan beberapa penerbitan yang hebat,” katanya.

Menurut Kathy, pada zaman kemuncaknya, ada ramai model yang boleh dianggap supermodel.

“Saya terbabit dan berminat dengan bisnes sebelum membabitkan diri dalam bidang peragaan.

“Saya melihat pemodelan satu cara untuk seseorang boleh menyimpan wang untuk melanjutkan pengajian ke peringkat lebih tinggi atau memulakan perniagaan,” katanya. - TS

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters