Jom Buat Duit

Friday 16 March 2012

Aiman ke layar perak



AIMAN merupakan selebriti tunggal tempatan yang masuk senarai sepuluh carian tertinggi oleh pelayar Google di negara ini sepanjang bulan Februari lalu. 

Aiman Hakim Ridza atau Aiman memang semakin popular dalam kalangan peminat sejak berlakon dalam drama rantaian popular Vanila Coklat di TV3 dengan episod akhirnya pada Selasa lalu ditonton seramai 4.5 juta penonton.

Jangan ada yang terkejut jika fakta sebenarnya, Aiman, 23, yang mula terjun dalam bidang seni menerusi program realiti nyanyian, Mentor, kini menjadi subjek carian kesembilan tertinggi daripada sepuluh carian tertinggi oleh pelayar Google di negara ini sepanjang bulan Februari lalu.
Kenyataan itu dikeluarkan secara rasmi oleh pihak Google Malaysia baru-baru ini dan dalam kenyataan mereka, Aiman merupakan selebriti tunggal tempatan yang berada dalam senarai sepuluh carian tertinggi tersebut.

Aiman yang ditemui pada majlis tontonan episod akhir drama Vanila Coklat bersama peminat di Rasta, Damansara, Selangor malam Selasa lalu ternyata cukup terkejut dengan penerimaan peminat terhadapnya bagaimana masih belum meninggalkan cita-citanya sebagai penyanyi.
Kosmo!: Apakah perasaan Aiman apabila diumumkan sebagai satu-satunya selebriti tempatan dalam senarai sepuluh carian tertinggi oleh pelayar Google di Malaysia sepanjang bulan Februari lalu?
Aiman: Saya tidak tahu bagaimana nak cakap tetapi mestilah gembira. Saya tahu pun apabila terbaca di akhbar baru-baru ini. Syukur selepas berlakon beberapa buah drama Vanila Coklat drama kelima lakonan saya dan ia benar-benar berjaya melonjakkan nama saya. Terima kasih buat peminat setia Vanila Coklat.

Apabila dikerumuni peminat dan semakin dikenali, Aiman rasa diri makin popular?
Entahlah, saya masih macam dahulu lagi, saya masih orang sama cuba yang bezanya penerimaan orang terhadap saya berubah. Kalau dulu saya pergi ke mana-mana tiada orang yang kisah, sekarang Alhamdulillah ada juga orang kenal (ketawa).

Mungkinkah Aiman menjadi pelakon kerana kerjaya nyanyian yang tidak berapa menjadi?
Apa yang boleh saya katakan adalah peluang yang datang. Saya tidak sangka saya akan dikenali seperti hari ini, tetapi bagi saya lakonan juga satu cabang seni. Walaupun saya lebih dikenali sebagai pelakon hari ini tidak bermakna saya lupakan bidang nyanyian.
Nama Aiman memang semakin popular tetapi ada juga pihak yang mengatakan lakonan Aiman masih kaku. Komen?

Saya akui perkara itu sebab saya pelakon baharu. Masih terlalu banyak perkara tentang ilmu lakonan yang harus saya pelajari. Bagi memantapkan lagi mutu lakonan, saya telah meminta ibu saya mendaftarkan saya di sebuah kelas lakonan.

Nampaknya Aiman kini semakin sibuk di set penggambaran, ada masa untuk rakam lagu?
Ada. Sebuah lagu berjudul Bicara Hati yang dicipta oleh Adi Six Sense, saya akan nyanyikan lagu itu untuk dijadikan lagu tema sebuah drama. Saya tidak pernah lupakan bidang nyanyian, buat masa ini saya tidak boleh janjikan apa-apa lagi tetapi saya mempunyai perancangan untuk muncul dengan single tidak lama lagi.

Tidak ada sebarang kerjasama dengan bekas mentor dalam program Mentor, Rahim Maarof?
Rasanya tidak kerana dia pernah berkata mahu bersara daripada dunia seni untuk memberi tumpuan kepada keluarga, jadi saya tidak mahu menyusahkan Rahim Maarof. Lebih baik saya bergerak sendiri.

Projek terbaharu selepas drama Vanila Coklat berakhir?
Saya ada mendapat beberapa tawaran drama dan filem. Filem itu datangnya daripada produksi yang menerbitkan drama Vanila Coklat sendiri.
Mungkinkah ada sambungan Vanila Coklat versi filem?
Mungkin (ketawa). Saya tidak tahu, harus tunggu dan lihat sahaja.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters