Jom Buat Duit

Tuesday 31 January 2012

Perkahwinan urusan Tuhan - Ramli MS

RAMLI memohon supaya semua pihak memahami prinsip dirinya yang enggan berkongsi kisah peribadinya dengan masyarakat umum.

BELUM reda pujian menggunung diberikan kepada penyanyi Alyah impak vokal hebatnya dan kejayaannya membawa pulang trofi Anugerah Persembahan Terbaik pada Anugerah Juara Lagu ke-26, timbul pula khabar angin kononnya Alyah bakal dilamar dalam masa terdekat.
Orang yang didakwa bakal melamar Alyah itu bukan calang-calang orang tetapi pengarah muzik terkenal Datuk Ramli MS.

Bagi mendapatkan kepastian, Kosmo! bertanya sendiri kepada Alyah dan Ramli yang ditemui secara berasingan pada majlis Anugerah Juara Lagu ke-26 malam Ahad lalu di Stadium Bukit Jalil Kuala Lumpur bagi menjawab semua persoalan.
Kosmo!: Benarkah Alyah dan Datuk Ramli MS bercinta dan bakal berkahwin dalam masa terdekat ini?

ALYAH: Berkenaan isu ini saya tidak mahu komen kerana saya bimbang takut tersalah cakap.
Alyah sedar atau tidak, isu percintaan antara Alyah dan Datuk Ramli MS menjadi bualan ramai?
Saya tahu sebab ramai yang bertanya, bila orang tanya saya hanya jawab apa yang saya mampu.
Adakah Alyah selesa andai bakal suami Alyah orang yang lebih muda atau tua?
Bagi saya, kalau kita sudah sayang orang itu dan sudah serasi, usia tua atau muda bukan lagi satu perkiraan. Asalkan kita selesa antara satu sama lain, itu sudah cukup.
Alyah terima andai jodoh hadir dalam masa terdekat?
Itulah yang saya mahu pada usia sekarang, 31 tahun. Jika orang itu memang jodoh saya, mestilah saya terima, semuanya kerja Allah. Umur saya bukannya muda lagi, tahun lepas bila jumpa rakan-rakan saya sering minta mereka doakan agar saya berkahwin tahun ini.
Maknanya Alyah akan kahwin tahun ini?
Saya tidak ada sebarang rancangan, tetapi jika sudah ditakdirkan saya tamatkan zaman bujang tahun ini, saya akan kahwin.
Lebih selesa bakal suami orang seni atau orang di luar bidang seni?
Kalau boleh saya mahu orang yang di luar bidang seni kerana inginkan sesuatu yang baharu tetapi kalau sudah ditetapkan jodoh saya bertemu dan berkahwin dengan orang yang sama bidang dengan saya, saya terima dengan hati yang terbuka.
ALYAH tidak menolak andainya ditakdirkan bertemu jodoh dengan sama ada lelaki muda atau lebih tua berbanding dirinya.


Sementara itu, Datuk Ramli MS sewaktu ditanya tentang spekulasi percintaannya dengan Alyah meminta jasa baik pihak media agar menghormati privasi dan prinsip dirinya.
Kosmo!: Betul ke Datuk didakwa akan melamar Alyah?

RAMLI MS: Perkara itu tidak betul sama sekali. Jangan menulis tanpa fakta kerana implikasi yang diperoleh itu berpanjangan.
Misalnya apabila berita tak benar itu ditulis, mak saya kecil hati. Dia tanya saya, “sampai hati kau nak kahwin tak beritahu mak,” sementara anak saya pula terkejut dan bertanya, “are you getting married? (Awak nak kahwin?).” Benda-benda macam ini kita kena jaga, ia sensitif sebab tak wujud.

Tapi betul atau tidak Datuk bercinta dengan Alyah?
Saya tak suka bercakap tentang hal peribadi saya, apa lagi berkongsi dengan umum. Saya harap semua pihak menghormati prinsip saya dan tolong hentikan spekulasi yang akan memberi implikasi kurang baik kepada mana-mana pihak.
Datuk sudah berusia 52 tahun. Pernah berkahwin dan adakah berkahwin semula itu satu tabu untuk Datuk?
Perkahwinan ini urusan Tuhan. Kita sebagai manusia jangan suka meramal jodoh

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters