Jom Buat Duit

Saturday 28 January 2012

Mampukah Selangor?



TEKA-TEKI sama ada Selangor mampu mengakhiri ‘badi’ empat kekalahan berturut-turut kepada T-Team bakal terjawab di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah Kuala Terengganu malam ini.
Sebagai rekod, skuad bimbingan Irfan Bakti Abu Salim itu tewas kepada pasukan berstatus kelab tersebut pada dua perlawanan Liga Super dan peringkat kumpulan saingan Piala Malaysia tahun lalu.
Situasi juara 32 kali Piala Malaysia itu yang dilihat masih ‘belum panas’, seakan-akan belum menemui rentak di bawah jurulatih baharu, Irfan Bakti.

Apa yang membimbangkan penyokong Selangor kini adalah jentera serangan yang masih belum mempamerkan taring sebenar.
Kelemahan itu menyaksikan Selangor tewas tipis 0-1 kepada Felda United sebelum seri tanpa jaringan menentang Sarawak pada 21 Januari lalu.
Begitupun, Irfan masih belum mahu mengalah kerana baginya peluang mereka masih ada kerana perjalanan liga masih jauh.

Selangor kini menghuni tangga kelapan liga selepas mengharungi empat perlawanan setakat ini.
Apa yang menjadi keutamaan Irfan yang terkenal dengan corak permainan pantas adalah misi untuk mengutip tiga mata penuh pada aksi menentang T-Team malam ini.
Atas kertas, jentera tengah Selangor memang dilihat mantap yang dikemudi Safiq Rahim dan jika mereka mampu menguasai bahagian tengah, badi ke atas T-Team itu mungkin akan berakhir.
Mengulas lebih lanjut, Irfan yang tiba di Kuala Terengganu petang semalam berkata, beliau tidak mahu rekod lampau menghantui barisan pemainnya, sebaliknya mereka perlu fokus untuk menghadapi perlawanan yang dilabel sebagai ‘gelora Pantai Timur’ itu.
Jelasnya, rekod itu dapat diubah sekiranya barisan pemainnya mempunyai semangat dan kekuatan dari segi mental jika berhasrat untuk mencapai kemenangan pada malam ini.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters