Jom Buat Duit

Friday 18 May 2012

Neelofa tak diva, tapi tegas


NEELOFA cukup menitikberatkan tentang penampilannya.
NEELOFA umpama jenama yang tidak lekang dengan kontroversi, selain isu kisah cinta yang terkait dengan beberapa individu sebelum ini, tidak kurang juga lagaknya yang dikatakan semakin besar kepala.

Pelakon, model dan pengacara kelahiran Pasir Mas, Kelantan itu kembali dihambat beberapa kontroversi lagi baru-baru ini.

Dia kini sudah berani melepaskan geram di laman sosial Twitter miliknya berikutan ketidakpuasan hati terhadap pengurusan yang memaksanya memakai pakaian yang tidak sesuai.
Hal yang sama berlaku kepada kru produksi telefilem Dibah Lori yang mendakwa aktres jelita itu mahu bersolek tebal dan hanya mahu memakai pakaian baharu walaupun untuk berlakon babak yang tidak relevan dengan cara pemakaiannya.

Pemilik nama Noor Neelofa Mohd Noor, 23, yang ditemui ketika sidang akhbar pelancaran produk kesihatan dan kecantikan Bellavita di Hotel Royale Bintang Damansara, Petaling Jaya, Selangor baru-baru, menjawab semua dakwaan tersebut.

Kosmo!: Dengar kata Neelofa sekarang sudah semakin besar kepala, lantang bersuara dan berani berlagak diva. Komen anda?
NEELOFA: Terma diva itu sangat subjektif dan bagi saya, adakalanya kita perlu jadi diva sebab sesetengah masa orang kurang faham situasi kita. Saya kena bertegas untuk mengejar masa agar sesuatu perkara menjadi lebih lancar.

Baru-baru ini ada dakwaan mengatakan anda menolak untuk memakai baju yang disediakan pihak produksi sebuah telefilem dan menegaskan mahu bersolek tebal-tebal. Benarkah?
Sebenarnya banyak yang dicanangkan itu tidak betul! Penonton perlu tengok sendiri baru tahu bagaimana keadaan saya dalam telefilem Dibah Lori itu. Malah, ketika saya datang ke lokasi pun, saya tidak bersolek dan membiarkan diri berpeluh-peluh sebab itu realiti seorang pemandu lori. Saya tak kisah dakwaan tersebut, sebab orang ramai boleh menilai sendiri nanti apabila ia ditayangkan.
Apa tindakan anda setelah mengetahui gosip yang mengaitkan anda dengan produksi telefilem itu?
Saya terus menelefon mereka dan bertanyakan hal itu. Mereka juga menjelaskan bahawa berlaku salah faham mengenai gosip yang tersebar. Saya pun tak nak jejaskan hubungan dengan mana-mana produksi.

Anda ada syak sesiapa yang terlibat untuk memburuk-burukkan nama anda?
Saya tak salahkan sesiapa apatah lagi penulis gosip tersebut sebab saya faham itu kerja dia. Terasa tetap terasa, tapi tak boleh salahkan mereka 100 peratus. Kalau nak tuding jari kepada penyampai pun belum tentu semuanya betul. Sebagai figura, saya telan perkara ini sebagai pengalaman untuk mematangkan diri.

Selain isu tersebut, anda juga sebelum ini ada menyuarakan rasa tidak puas hati di laman sosial Twitter terhadap sebuah stesen televisyen swasta yang tidak peka tentang pemakaian anda untuk mengacarakan rancangan mereka. Komen anda?
Saya sudah banyak kali pesan kepada mereka (pengurusan busana) sepanjang terlibat dengan program itu tentang pemakaian saya. Tak silap saya, rasanya sudah lebih daripada lima kali saya berpesan, namun tiada tindakan. Saya bukannya cerewet, tapi saya mahu pakaian yang lebih sesuai sebab ia melambangkan imej saya sebagai artis. Bagi saya, bersuara untuk perkara yang positif adalah sesuatu yang bagus untuk kebaikan bersama.

Tidakkah anda rasa dengan mendedahkan situasi itu ibarat membuka pekung di dada dan boleh menjejaskan karier anda?
Sebelum itu pun saya sudah ada meminta pandangan daripada orang yang lebih berpengalaman. Katanya, saya patut bersuara sebelum terlambat tapi menggunakan ayat yang betul. Sekarang saya lebih banyak belajar dan tahu apa yang perlu atau tidak. Menariknya, pihak pengurusan kini semakin prihatin dan menghormati pendirian saya.

Bagaimana hubungan anda dengan pihak produksi itu dan jika dipanjangkan kontrak bersama mereka, adakah anda masih akan menerima?
Saya suka bidang pengacaraan, apabila boleh turun ke padang dan menemubual orang ramai, saya rasa teruja. Selama ini saya sentiasa berikan yang terbaik. Kita tengok situasi selepas ini.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters