Jom Buat Duit

Thursday 31 May 2012

Gadis Sarawak jadi keldai dadah


ABD. AZIZ (tengah) menunjukkan sebahagian syabu yang dirampas daripada dua wanita pada sidang akhbar di Bukit Kayu Hitam, Kedah semalam.


BUKIT KAYU HITAM – Taktik licik dua gadis yang menyembunyikan 11.2 kilogram syabu bernilai RM3.03 juta di dalam bagasi yang dibawa ketika menaiki bas dari Hatyai, Thailand ke Kuala Lumpur terbongkar apabila kedua-duanya ditahan di sini kelmarin.

Gadis berusia 24 dan 26 tahun dari Kuching, Sarawak itu ditahan anggota penguat kuasa Jabatan Kastam Diraja Malaysia cawangan sini selepas pihak berkuasa tersebut curiga mengenai berat bagasi yang tidak sepadan dengan pakaian yang dibawa di dalamnya.

Pengarah Kastam negeri, Datuk Abd. Aziz Abdul Latif berkata, wanita 26 tahun itu ditahan ketika mahu mengisytiharkan bagasinya di Unit Bas/Jalan Kaki Lorong Pemeriksaan Bas Kompleks Imigresen di sini pada pukul 11.55 pagi.

Katanya, rakan suspek pula ditahan di dalam bas sebaik sahaja dia melepasi pemeriksaan di Kompleks Imigresen 15 minit kemudian.
“Anggota yang curiga dengan berat bagasi yang dibawa wanita berusia 26 tahun itu kemudian telah membuat pemeriksaan rapi sebelum menemui tiga bungkusan syabu yang disembunyikan di lapisan bawah beg.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters