Jom Buat Duit

Tuesday 22 May 2012

Bakat penentu kemenangan Miss WHF


 Mohamad Gustie Noorambia AKHBAR Kosmo! yang dilancarkan di Kuching pada 7 Mei lalu semakin mendapat sambutan pembaca di Sarawak. Kelihatan sebahagian gadis litar Kejuaraan Motosikal Daiichi Sarawak 2012 memegang akhbar Kosmo! di Sibu Town Square, Sibu Sabtu lalu.


KUCHING – World Harvest Festival (WHF) 2012 yang akan berlangsung selama dua hari bermula Sabtu ini di Kampung Budaya Sarawak bakal dimeriahkan dengan pelbagai acara kesenian dan kebudayaan tempatan serta antarabangsa.

Antara tarikan utama festival itu ialah pertandingan akhir Miss WHF 2012 yang akan menampilkan seramai 15 jelitawan. Mereka bakal memperagakan pakaian tradisional masyarakat Iban di Kampung Budaya Sarawak.

Pegawai Perhubungan Awam Kampung Budaya Sarawak, Nizerley Beki Jamil berkata, pihaknya menerima sebanyak 123 permohonan untuk menyertai pertandingan tersebut pada tahun ini.
“Daripada semua permohonan itu, kita memilih seramai 60 yang terbaik dan mereka dipanggil ke Kuching untuk menjalani uji bakat.

“Akhirnya seramai 15 finalis dipilih. Pemilihan itu tidak hanya berdasarkan rupa paras sebaliknya turut mengambil kira aspek kebijaksanaan, bakat, pengetahuan serta kemahiran berkomunikasi,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters