Jom Buat Duit

Thursday 15 March 2012

Enam tertimbus tanah runtuh di Bali

JAKARTA — Enam orang termasuk seorang kanak-kanak berusia lima tahun mati tertimbus dalam kejadian tanah runtuh dan banjir kilat di Desa Belandingan, Kintamani, daerah Bangli, Pulau Bali kelmarin berikutan hujan lebat.

Kejadian berlaku di sebuah tebing bukit berkecerunan antara 70 hingga 90 darjah, kata Pemangku Ketua Pelaksana Badan Pengurusan Bencana Bali, Dewa Made Indra, semalam.
Lima mangsa yang terkorban ditemui di kawasan bencana di Desa Belandingan dengan dua daripadanya dihanyutkan arus air banjir kilat manakala tiga yang lain masih tertimbus dalam runtuhan tanah itu, katanya.

Menurut beliau, mayat kanak-kanak itu ditemui di Desa Pinggan, sebuah kawasan berdekatan, manakala seorang mangsa yang mengalami kecederaan turut ditemui di lokasi sama.
Keenam-enam mangsa ditimpa bencana itu ketika mereka sedang dalam perjalanan pulang ke rumah setelah selesai bertani pada waktu senja, katanya.
Sehingga berita ini ditulis, pasukan penyelamat masih berusaha mengeluarkan tiga mangsa yang tertimbus dalam runtuhan tanah itu. — BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters