DIULIT populariti dengan pencapaian demi pencapaian, mula-mula
diangkat sebagai Artis Baharu Paling Popular dalam Anugerah Bintang
Popular 2011 kemudian Heroin Baharu Terhebat dalam Anugerah Blockbuster
2012, ada harga yang harus dibayar oleh Tasha Shilla.
Gaya mewah serta kehidupan sosialnya menjadi tumpuan sehinggakan
Datuk J, seorang lelaki kaya-raya dikaitkan sebagai teman sosial yang
menaja segala kemahuan Tasha. Daripada sebuah banglo sehinggalah kereta
Audi yang dipandu olehnya, semua itu dikatakan hadiah daripada lelaki
misteri itu.
Soal berparti di kelab malam pula seperti satu perkara biasa. Sebelum
ini perlakuannya berparti dan menari bersama rakan-rakan di kelab malam
pernah didedahkan.
Beberapa minggu lalu, namanya sekali lagi mencuri perhatian apabila
dikatakan asyik berseronok dengan Datuk J di sebuah kelab di ibu kota.
Lemas dan rimas bahkan adakalanya bosan kerana tidak habis-habis
menjadi bahan diperlekehkan segelintir pihak, Tasha mengakui dia
seboleh-bolehnya mahu bertindak bijak menangani kontroversi itu.
"Saya sudah malas hendak mengulas dan bercakap perkara yang sama. Apa
sahaja yang keluar daripada mulut saya akan dijadikan bahan untuk
memulangkan paku buah keras kepada saya. Kalau dilayan, perkara ini
tidak akan habis menjadi ungkitan.
"Tapi saya faham tugas media. Saya sedaya upaya mahu bersikap optimis
dan positif dalam hal itu. Kalau ikutkan hati saya tak mahu perkara itu
diungkitkan lagi.
"Saya bimbang, lama-lama pasti peminat akan naik muak," katanya
separuh kalis menahan kontroversi bersiri yang datang seiring dengan
pergerakan kariernya.
Terbaharu, terbit satu lagi cerita panas mengaitkan nama Tasha.
Selepas dikecohkan dengan fesyen gaun berlambang salib di dada, Tasha
dikatakan mendapat penajaan besar daripada Datuk J gara-gara
pelantikannya sebagai duta kempen I Love Malaysian Designers anjuran
Brew & Skittles untuk tempoh dua tahun.
Menurut Tasha, dia bertindak sebagai wajah atau duta kepada kempen itu bagi merancakkan lagi kehadiran lebih ramai pereka baru.
"Syarikat yang menganjurkan kempen itu ialah Brew & Skittles yang
diasaskan oleh Mutiara Bahir. Saya tidak tahu-menahu apa kaitannya
Datuk J yang diperkatakan ramai dalam kempen ini.
"Bagi saya, ini adalah satu penghormatan besar kerana dipilih menjadi
sebahagian daripada kempen yang bertujuan membantu mempromosikan kerja
cemerlang pereka fesyen tempatan," jelasnya.
Sepanjang kempen tersebut, dia boleh memakai mana-mana pakaian pereka
untuk sebarang acara, fotografi atau penggambaran mengikut kesesuaian.
Jelasnya, terdapat enam pereka yang mengambil bahagian dalam kempen
tersebut iaitu Rhea Benson, Sereni & Shentel, Emilia Tan, Justin
Yap, Nurul Wardrobe dan Syahrir Nurdin.
Selain kempen, satu pertunjukan fesyen I Love Malaysian Designers
akan berlangsung pada 30 Oktober ini di The Venue, Pavilion Kuala
Lumpur.
Pihak Mutiara Bahir selaku pengasas Brew & Skittles pula
menjelaskan, selain pertunjukan fesyen satu acara lelongan amal juga
akan diadakan. Keuntungan daripada lelongan tersebut akan didermakan
kepada Persatuan Bulan Sabit Merah Malaysia (PBSM).
"Saya dapat inspirasi untuk menganjurkan pameran amal fesyen ini
berdasarkan penyertaan aktif dalam PBSM semasa zaman persekolahan.
"Saya sangat berbesar hati dan gembira dapat mengumpulkan enam pereka
berbakat besar dan khalayak yang prihatin untuk menyumbang kepada
PBSM," katanya yang akan terbang ke Abu Dhabi untuk satu penggambaran
drama bersiri tidak lama lagi.
Kosmo
No comments:
Post a Comment