Jom Buat Duit

Monday 26 November 2012

Shila Amzah rampas takhta Faizal Tahir

SEPERTI yang disebut-sebut sebelum ini, bakat yang ada pada pelawak tanah air, Zizan Razak dan penyanyi antarabangsa, Yuna terus diiktiraf dalam setiap anugerah yang dianjurkan di negara ini.

Terbaru, menerusi Shout! Award anjuran 8TV, yang berlangsung di Surf Beach, Sunway Lagoon malam kelmarin, menyaksikan Yuna dan Zizan membawa pulang dua anugerah.

Yuna memenangi kategori Wired Celebrity Awards dan Popstar Award yang mengalahkan Datuk Siti Nurhaliza, Aizat Amdan, Hafiz, Jaclyn Victor serta Najwa.

Sementara Zizan meraih Favourite TV Personality Awards dan Best On-Screen Chemistry Awards bersama rakan seangkatannya yang cukup sinonim, Johan.

“Saya tak sangka gandingan saya dan Johan menang lagi buat kali kedua dan ini membuktikan masyarakat sudah semakin menerima kami sebagai pelawak.

“Malah, saya juga berbangga apabila peminat mengundi saya sebagai pengacara TV kegemaran mereka walaupun jarang muncul di TV," kata Zizan.

Yuna yang baru pulang dari New York meluahkan rasa bersyukur di atas sokongan peminat yang diterima sehingga hari ini.

"Saya berterima kasih kepada semua peminat yang mengundi saya. Anugerah ini bukan untuk saya seorang tetapi untuk semua," katanya yang turut mengadakan persembahan pada malam itu.  

Shila rampas takhta Faizal Tahir

Selepas kejayaan demi kejayaan, Nur Shahila Amir Amzah, 22, atau Shila Amzah, diumumkan pula sebagai pemenang bagi kategori Power Vocal.

Kejayaan itu sekali gus menyaksikan Shila berjaya merampas takhta penyanyi yang popular dengan lagu Sampai Syurga, Faizal Tahir, dua tahun lalu.

Penyanyi dan komposer Patah Seribu ini turut menewaskan saingannya yang cukup hebat, Yuna, Faizal Tahir, Azlan, Black dan Jaclyn Victor.

Aura Aaron & Nora Danish

Pelakon kacak, Aaron Aziz dan aktres seksi, Nora Danish mencuri perhatian penonton apabila masing-masing dinobatkan sebagai Hot Guy Awards dan Hot Chick Awards.

Aaron menewaskan, Hans Isaac, Henry Golding, Remy Ishak, Shahiezy Sam dan Zizan Razak, yang tercalon dalam anugerah itu.

Meskipun tidak dapat hadir pada anugerah tersebut, Aaron tetap memberikan ucapan penghargaan kepada peminatnya menerusi sebuah video yang dimuat naik menerusi Twitternya.

"Saya bersyukur di atas kemenangan ini. Terima kasih buat semua pengundi, peminat dan keluarga yang sentiasa menyokong saya.

"Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada Shout! Awards kerana memberi peluang untuk saya berada dalam kategori ini," katanya.

Sementara Nora yang berjaya menewaskan selebriti yang tidak kurang hebatnya, Scha Al Yahya, Fazura, Lisa Surihani, Maya Karin dan Marion Rose Counter.

"Syukur Alhamdulillah. Terima kasih kepada semua peminat, keluarga dan juga anak lelaki saya yang sentiasa menjadi pendorong saya," kata Nora menerusi Twitternya.
Kelainan pembukaan

Acara pembukaan Shout! Awards 2012 memukau penonton dengan kemunculan ikon robot seolah-olah Transformers.

Kumpulan penari, Luxy Boyz dari Taiwan yang menari bersama robot itu berjaya mencipta suasana yang cukup gamat. Kreativiti mereka menggunakan lampu dan percikan api mengundang tepukan gemuruh penonton.

Menurut Pengurus Urban Brand 8TV, Kit Yow, pihaknya cuba untuk mencari apa saja yang terbaru untuk tatapan penonton.

“Ikon robot itu menunjukkan sisi kreatif jenama Shout! Awards kerana kami cuba mencari sesuatu yang baru untuk penonton kami.

“Kami sangat berpuas hati dengan penganjuran kali ini. Pastinya ada kelemahan di sesetengah perkara dan perlu diperbaiki.

“Walaupun semalam hujan (renyai-renyai) pada awal acara, pihak kami sudah bersedia dengan ‘back-up plan’  sekiranya cuaca semakin buruk,” katanya.

Shout! Awards turut dihadiri Datuk Jalaluddin Hassan, Hujan, Amy Search, Bunkface, Izara Aishah dan Farid Kamil.

Antara artis yang membuat persembahan, Yuna, Go Gerila, Nu’est, Vixx dan Diandra Arjunaidi.
SH

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters