Jom Buat Duit

Saturday 3 November 2012

A. Aida mahu dedah punca cerai

KUALA LUMPUR – Penerbit dan pelakon, A. Aida bersedia mendedahkan sebab-sebab mengapa dia meminta cerai daripada suaminya, Deputi Superintendan Suffian Sulaiman, 44, apabila prosiding mahkamah bermula pada 26 November depan.

Aida atau nama sebenarnya Zaidah Awang, 42, menyatakan kesediaannya itu kepada pemberita selepas memfailkan permohonan fasakh terhadap suaminya yang bertugas sebagai Ketua Unit Perhubungan Korporat di Jabatan Logistik Bukit Aman di Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam.

Permohonan itu dikemukakan mengikut Seksyen 52 Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984 selepas dia tidak bersetuju dengan beberapa syarat suaminya yang disifatkan tidak masuk akal dalam permohonan cerai secara baik pada 18 Oktober lalu.

“Saya sudah bersedia untuk membuat pendedahan. Saya kalau boleh tidak mahu membuka pekung di dada tetapi apa boleh buat, dia sendiri (Suffian) yang memaksa saya melakukannya.
“Bagaimanapun, saya tidak boleh memberitahu sebab-sebab itu sekarang atas nasihat daripada peguam syarie saya, Zulkifli Che Yong,” jelas Aida yang hadir untuk memfailkan permohonan fasakh pada pukul 11.45 pagi semalam.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters