Jom Buat Duit

Friday 23 November 2012

Rajagobal belum panik Malaysia vs Singapore


RAJAGOBAL (tengah) belum mahu berasa panik meskipun skuad kendaliannya berdepan pelbagai kritikan ekoran aksi hambar pada perlawanan persahabatan.


"MEREKA (Harimau Malaya) tidak bermain semata-mata kerana saya tetapi mereka berhempas-pulas kerana ingin mengharumkan nama negara."
Demikian reaksi pengendali skuad Harimau Malaya, Datuk K. Rajagopal ketika diminta mengulas mengenai prestasi semasa skuad negara sebelum mengharungi kejohanan Piala Suzuki AFF 2012 semalam.

Menurut Rajagobal, beliau sentiasa berbangga dengan barisan pemainnya yang terus gigih menjalani latihan dalam usaha mempertahankan kejuaraan Piala Suzuki AFF yang dimenangi dua tahun lalu.
Jelasnya, beliau yakin anak-anak buahnya akan tampil dengan aksi lebih kemas serta bertenaga pada kejohanan tersebut.

Harimau Malaya akan memulakan kempen menentang Singapura di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Ahad ini.
"Sebagai jurulatih, saya perlu sentiasa memberikan motivasi kepada semua pemain saya.
"Kami pernah melalui detik sukar pada Sukan SEA (2009) dan Piala Suzuki AFF 2010.
"Mereka boleh menerima segala (pendapat) negatif tetapi saya percaya dengan pengalaman lalu, mereka akan kembali bangkit dengan mempamerkan aksi lebih bertenaga.
"Apa yang tak betul, saya tidak sesekali mengatakan ia bagus tetapi saya tetap yakin mereka perlukan 'sinar' (ketika menentang Singapura) pada Ahad ini," katanya kepada pemberita selepas sesi latihan skuad negara di Stadium Nasional, Bukit Jalil semalam.

Jurulatih berusia 50 tahun itu mengakui, pandangan daripada Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Sultan Ahmad Shah bakal dijadikan suntikan moral buat pemain untuk mempamerkan aksi lebih konsisten.
"Kunjungan baginda amat dihargai oleh semua pemain skuad negara. Sepanjang penglibatan Sultan Ahmad dalam bola sepak tempatan selama 28 tahun, baginda sering memberikan perhatian kepada Harimau Malaya.

"Setiap pandangan dan nasihat baginda menjadikan kami lebih bersemangat dan sudah tentu keinginan kami untuk beraksi lebih kemas semakin berkobar-kobar.
"Pemain-pemain perlukan suntikan motivasi daripada seluruh rakyat terutama ketika berada dalam tekanan. Saya percaya mereka tahu untuk mengawal situasi tersebut.
"Selepas mendapat amanat daripada Presiden FAM serta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, saya mahu mereka bersedia untuk berjuang pada kejohanan itu kelak," katanya.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters