Jom Buat Duit

Wednesday 14 November 2012

Lana kisah jika kena bogel


BABAK dalam filem Pontianak vs Orang Minyak yang memerlukan Lana mendedahkan lurah payudaranya kerana mengikut kehendak jalan cerita tersebut.


PELAKON kontroversi, Lana Nodin yang pernah mendapat jolokan Pamelan Anderaon Malaysia dan pernah didakwa menjalani pembedahan membesarkan payudara, nampaknya tidak habis-habis lagi dengan isu seumpama itu.

Terbaharu, Lana dikatakan tidak kisah membawa watak yang dikatakan mengeksploitasi tubuh badannya apabila payudaranya dijadikan bahan jenaka dan memakai baju yang menampakkan lurah dada dalam filem terbaharu arahan Afdlin Shauki bertajuk Pontianak vs Orang Minyak yang bakal ditayangkan hujung bulan ini.

Namun, dia mendakwa kenyatannya berhubung perkara itu telah disalah ertikan oleh sebuah portal hiburan tempatan dengan menyatakan dia tidak kisah tubuh badannya dieksploitasi.
Pelakon yang dikenali menerusi drama Gol dan Gincu tersebut menerangkan perkara sebenar yang diperkatakan olehnya ketika terlibat dalam filem itu selepas ditemui pada majlis Anugerah Skrin 2012 yang berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra, (PWTC), Kuala Lumpur, Jumaat lalu.
Lana turut menjelaskan hubungannya dengan seorang model lelaki kelahiran Republik Czech seperti yang pernah tersiar dalam kolum gosip baru-baru ini.

Kosmo!: Adakah benar Lana rela menjadikan payudara anda sebagai ‘bahan pelaris’ dan tontonan umum dalam filem Pontianak vs Orang Minyak yang bakal ditayangkan hujung bulan ini?
LANA: Saya rasa isu ini tidak timbul sebab Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) benarkan semua babak yang melibatkan saya, jadi tiada apa-apa masalah.

Apakah yang ingin anda jelaskan soal isu ini?
Sebenarnya kostum watak saya dipilih Afdlin setelah perbincangan dibuat. Saya setuju ia dipilih oleh beliau memandangkan Afdlin orang lama dalam bidang ini dan berpengalaman.

Bagaimanakah pula dengan laporan anda rela dieksploitasi terutama untuk mendedahkan payudara asalkan dapat terbabit dalam filem tersebut?
Bukan saya tidak kisah atau rela perkara itu berlaku. Sebenarnya, apa yang saya cakap telah disalah erti oleh penulis. Tajuk berita itu tidak kena dengan apa yang saya cakap. Gambarannya seperti saya kalau dapat watak bogel pun saya okey. Realitinya, itu tidak betul.

Jadi apakah sebenarnya yang anda cakap? Jika anda tak cakap, bagaimana laporan tersebut boleh ditulis sedemikian?
Saya cakap saya bukan tidak kisah, tetapi sebagai seorang pelakon saya kena jiwai watak. Jadi untuk filem tersebut, soal pakaian saya serahkan kepada pengarah dan produksi sebab saya percaya mereka.

Kenapakah anda terima watak itu?
Saya tak pernah dapat watak komedi, sebagai seorang pelakon saya kena cuba macam-macam watak yang ditawarkan.

Bagaimanakah pula mengenai hubungan anda dengan seorang model luar negara seperti yang tersiar dalam blog dan ruangan gosip baru-baru ini?
Kami tengah mengenali hati budi masing-masing, dia bukan Islam, jadi saya bagi masa dia kenal Islam dan Melayu. Saya tidak paksa dia apa-apa.
Adakah itu bermakna lelaki itu teman lelaki anda?
Entah, rahsia. Selagi saya tidak tanda tangan surat jadi suami isteri, saya masih berstatus solo.

Kosmo

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters