Jom Buat Duit

Saturday 19 May 2012

Doa Aaron Aziz makbul


TAHUN lalu, dia berkesempatan menjejakkan kaki ke tanah suci Makkah dan sejak itu Aaron Aziz, 36, serta isterinya, Diana Halik, 30 berhasrat untuk menunaikan umrah setiap tahun. Pun begitu, sesudah menyemak kalendar aktiviti seninya, hasrat itu terpaksa dilupakan dulu memandangkan jadualnya padat dengan penggambaran filem serta drama.
Namun, kalau sudah rezeki biar wujud rintangan sekalipun, ia pasti tetap menjadi milik kita. Soal rezeki, siapa yang mampu menidakkan kerana itu urusan Yang Maha Esa.

“Sejak kali pertama menunaikan umrah tahun lalu, saya dan Diana memang berharap supaya dapat menunaikan ibadah ini setiap tahun. Tapi selepas melihat jadual yang sangat padat sepanjang tahun, kami akur.

“Pun begitu, tuhan seakan mendengar suara hati kami. Tanpa disangka-sangka, penggambaran drama 80 episod, Adam dan Hawa terbitan Global Station Sdn. Bhd memilih Makkah sebagai salah satu lokasinya.
“Sambil bekerja, semestinya kunjungan ke Makkah itu akan kami manfaatkan untuk menunaikan ibadah umrah. Saya terlalu ingin untuk mengucapkan syukur dan terima kasih kepada Yang Maha Esa di atas rezeki melimpah ruah diberikan-Nya dan berharap doa saya di sana kelak dimakbulkan,” katanya.

Khamis lalu, bintang kelahiran Singapura itu yang ditemui di Tanjung Lounge Riverside, Pusat Dagangan Dagangan Dunia Putra (PWTC) secara rasmi dilantik sebagai duta, YourGurt.

YourGurt yang membawa maksud ‘anda dan yogurt’, adalah sebuah restoran hidangan ringan jenama baru yang bakal menjadi pilihan ramai. Ia akan beroperasi secara rasmi bermula esok di Bandar Baru Bangi.

Konsep YourGurt ialah sebuah restoran keluarga di mana setiap outlet yang bakal dibuka digalakkan menyediakan ruang permainan kanak-kanak di samping ibu-bapa dan keluarga menikmati keenakan produk YourGurt.

YourGurt adalah produk keluaran tempatan yang diilhamkan syarikat Bumiputera di mana hampir 90 produk jenama itu diasaskan daripada ekstrak buah-buahan.

Pelantikan penerima Anugerah Bintang Paling Popular, Berita Harian 2011 itu, dinilai berdasarkan beberapa faktor dan tentunya paling utama pemilik nama sebenar, Aaron Mustapha Aziz itu memiliki ciri-ciri dikehendaki produk berkenaan.

Tidak sekadar menjadi idola kepada jutaan peminat, Aaron juga seorang ikon yang boleh dijadikan contoh kerana dalam kesibukan kerjaya, dia mampu mengimbangi kehidupan peribadi serta mengutamakan keluarganya.

“Saya berasa teruja untuk bekerjasama dalam projek ini dan berharap pelantikan saya sebagai duta dapat membantu mengembangkan perniagaan itu.

“Terus-terang saya bukan penggemar yogurt tetapi anak-anak dan isteri saya sukakan yogurt. Bagaimanapun, pada hari kami menjalankan fotografi produk ini, pengarah juga pengasas YourGurt, Ainna Ibrahim minta saya mencuba yogurt buatannya dan saya dapati ia sangat sedap. Isteri saya juga menyukainya.

“Saya mengambil peluang untuk menjadi duta pemakanan yogurt ini kerana yogurt salah satu hidangan berkhasiat diperbuat daripada ekstrak buah-buahan. Saya lebih menggalakkan anak-anak makan yogurt daripada aiskrim.
“Selain itu, saya rasa bangga kalau ada bangsa Melayu ingin mengusahakan perniagaan besar seperti ini dengan memperkenalkan sistem francais. Saya suka hendak membantu orang Melayu lebih berjaya.

“Tambahan pula perniagaan ini mengetengahkan konsep kekeluargaan dan diusahakan pasangan suami isteri, Ainna Ibrahim serta suaminya. Kerjaya saya sendiri pun diuruskan isteri. Justeru saya merasakan matlamat perniagaan ini boleh dikaitkan dengan kehidupan peribadi.

“Perusahaan restoran Yourgurt ini bukan untuk bersaing dengan produk sedia ada. Tetapi kami berharap produk buatan Bumiputera ini dapat menempatkan diri dalam industri makanan sebagaimana jenama francais yang lain,” katanya.

Sepintas lalu mencoret aktiviti seninya, selain masih terikat dengan penggambaran siri Adam dan Hawa sehingga Jun, Aaron akan memasuki set penggambaran filem Dampuk tidak lama lagi.

Sesudah itu, terbabit pula dengan Cicakman 3 yang turut dibintangi Zizan Razak. Manakala untuk beberapa projek yang menantinya masih dalam perbincangan.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters