Jom Buat Duit

Saturday 14 April 2012

Peminat wanita One Direction Britain hantar ancaman bunuh



ANGGOTA-ANGGOTA kumpulan One Direction Britain terdiri daripada Tomlinson yang berdiri di sebelah Payne, Styles, Malik dan Horan. - Agensi


LONDON – Para peminat kumpulan Britain, One Direction menghantar ancaman bunuh kepada anggota sebuah band dari Amerika Syarikat (AS), menurut beberapa laporan semalam.
Ancaman itu dibuat kerana band dari AS itu menggunakan nama yang sama dengan kumpulan One Direction.

Menurut vokalis band dari AS itu, Sean O'Leary, terdapat banyak e-mel kebencian antaranya ancaman untuk memotong alat sulit.
“Salah satu yang masih saya ingat ialah seorang gadis menyatakan mahu membunuh bapa saya,” katanya kepada akhbar The Sun.
Kebencian tersebut meningkat disebabkan kumpulan One Direction dari Britain itu kini disaman oleh band One Direction dari AS.

Band dari AS itu menuntut ganti rugi sebanyak AS$1 juta (RM3.05 juta) atas dakwaan melanggar hak cipta.
One Direction dari Britain itu dianggotai oleh lima pemuda.
Empat anggota kumpulan itu terdiri daripada pemuda Britain dan seorang lagi dari Ireland yang berusia antara 18 hingga 21 tahun.
Mereka terdiri daripada Louis Tomlinson, Harry Styles, Niall Horan, Zayn Malik dan Liam Payne.
Bakat kumpulan itu dicungkil menerusi program televisyen Britain yang diasaskan penerbit terkenal, Simon Cowell menerusi programThe X Factor.
Album sulung mereka mencatat kejayaan yang belum pernah dicapai oleh kumpulan pop Britain apabila ia mengungguli carta lagu di AS pada bulan

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters