Jom Buat Duit

Monday 23 April 2012

Tukang urut dakwa dipukul polis



SUET PENG (kanan) mendakwa dipukul oleh sekumpulan anggota polis di Alor Setar semalam.


ALOR SETAR - Seorang tukang urut wanita mendakwa dipukul sekumpulan anggota polis ketika dalam perjalanan ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar di sini pada 14 April lalu.
Mangsa, Lay Suet Peng, 42, sebelum itu ditahan polis yang membuat serbuan di kedai urut refleksologi di Taman Rakyat di sini kerana disyaki beroperasi tanpa lesen.

Dalam kejadian pada pukul 5.30 petang itu, Suet Peng mendakwa dipukul di tangan, belakang dan kepala menyebabkan dia terpaksa mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini.
Dakwa Suet Peng, seramai sembilan anggota polis termasuk seorang wanita memeriksa tempat kerjanya sebelum menahan mangsa dan seorang lagi pekerja premis itu setelah mendapati ia beroperasi tanpa lesen.
"Saya kerja di kedai urut refleksologi itu sejak dua bulan lalu dan setahu saya ia mempunyai lesen tetapi pemilik premis ini dalam proses menukar nama perniagaan itu," kata Suet Peng di sini semalam.

Menurut wanita itu, ketika dibawa ke IPD Kota Setar, dia cuba melarikan diri kerana berasa curiga dengan kumpulan polis tersebut apabila hanya seorang yang menunjukkan kad polis selain kesemuanya tidak memakai uniform semasa serbuan.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters