Jom Buat Duit

Wednesday 25 April 2012

Lelaki bogel mengamuk


MIRI: Penduduk satu kawasan perumahan di Permyjaya Baru, Tudan, dekat sini, semalam gempar dengan tindakan seorang lelaki bogel yang tiba-tiba mengamuk sambil memegang sebilah pisau sehingga menyebabkan sebuah motosikal rosak manakala cermin tingkap tiga rumah pecah.
Dalam kejadian jam 11.30 pagi itu, tindakan lelaki berusia 30-an itu menyebabkan penduduk ketakutan kerana bimbang dicederakan selepas dia bertindak ganas dengan merosakkan harta benda mereka.

Difahamkan, sebelum kejadian, lelaki dipercayai pekerja sebuah syarikat minyak itu dikatakan sering berkelakuan ganjil termasuk bercakap seorang diri dan memecahkan botol kaca di depan rumahnya.
Seorang penduduk yang mahu dikenali sebagai Uda, 46, berkata, ketika kejadian, dia baru tiba di rumah dari tempat kerja selepas menghantar dua anaknya berusia tujuh dan sembilan tahun ke sekolah.

“Ketika mahu masuk dalam rumah, tiba-tiba lelaki itu meluru keluar dari rumahnya dalam keadaan bogel dan memegang pisau sebelum membaling topi keledar hingga merosakkan tingkap rumah saya.

“Akibat terlalu panik, saya terus masuk ke dalam dan menutup pintu sebelum membawa kedua-dua anak keluar mengikut pintu belakang bagi mengelak kejadian buruk menimpa kami,” katanya yang ditemui ketika membuat laporan di Balai Polis Pusat Miri.

Menurutnya, ketika kejadian, isterinya tiada di rumah kerana bekerja dan bersyukur kerana tiba di rumah tepat pada masa sekali gus berjaya mengelak kejadian tidak diingini.

Seorang lagi saksi kejadian yang mahu dikenali sebagai Sarina, 34, berkata, ketika kejadian, dia sedang menyediakan bekal makanan untuk anak lelakinya berusia tujuh tahun ke sekolah sebelum tiba-tiba terdengar cermin tingkap depan rumahnya pecah.
“Saya kemudian meluru ke ruang tamu dan terkejut apabila melihat lelaki itu sedang memegang pisau sambil melontar batu-bata ke arah cermin tingkap rumah saya. “Mujur ketika itu, pintu depan rumah saya berkunci sekali gus menghalangnya menceroboh masuk dan jika tidak, saya sendiri tidak tahu apa akan berlaku,” katanya.

Menurutnya, seminggu sebelum kejadian, lelaki yang tinggal bersendirian itu menunjukkan sikap agak pelik dipercayai mengalami tekanan mental.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan daripada seorang pengadu kira-kira jam 11.40 pagi sebelum sepasukan anggota polis bergegas ke tempat kejadian.

Katanya, sebaik tiba, lelaki terbabit cuba bertindak agresif terhadap anggota polis yang cuba menenangkannya sebelum dia akhirnya ditahan dan dibawa ke balai polis untuk siasatan lanjut.

“Kami masih menjalankan siasatan lanjut mengenai insiden itu termasuk mengenal pasti sama lelaki itu mempunyai masalah mental atau sebaliknya,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters