Jom Buat Duit

Saturday 12 May 2012

Artis popular turun Sarawak


SEBUAH konsert percuma yang bakal menampilkan enam artis popular tanah air bakal berlangsung sempena pelancaran akhbar kompak Kosmo! di Kuching, Sarawak pada 13 Mei ini (Ahad).
Konsert yang dikenali sebagai Fiesta Bumi Kenyalang Kosmo! itu bakal berlangsung di The Square Tower, Tebingan Kuching, bermula dari pukul 8 hingga 11 malam itu akan menyaksikan Amy Search, Misha Omar, Nera AF9, Bob AF2, Akim AF7 dan Iwan Dasri muncul mendendangkan antara dua hingga tiga buah lagu-lagu popular masing-masing.

Penyanyi suara gemersik, Misha Omar bakal menyanyikan dua buah lagu popularnya iaitu Bunga-Bunga Cinta dan Pulangkan manakala sebuah lagi lagu yang akan didendangkan Misha merupakan lagu popular penyanyi lain.

“Lagi satu lagu itu saya masih belum buat keputusan untuk nyanyikan lagu siapa. Mungkin lagu tempatan dan mungkin juga lagu luar negara. Kalau nak tahu kenalah hadir untuk saksikan persembahan saya itu nanti,” ujarnya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Selain teruja bertemu dengan peminatnya di Sarawak, ujar Misha, dia juga gembira kerana akhirnya akhbar Kosmo! dilancarkan di Sarawak.

Misha yang kali terakhir mengadakan persembahan di Sarawak pada 28 April lalu di Pekan Kuala Matu, melahirkan perasaan gembira kerana sekali lagi berpeluang membuat persembahan konsert untuk peminat-peminatnya di sana.

MISHA OMAR
 
Bagi penyanyi rock terkenal, Amy Search pula, dia mengakui teruja untuk mengadakan persembahan di Sarawak setelah setahun tidak muncul dalam sebarang konsert di sana.
“Kali terakhir saya mengadakan konsert di Sarawak adalah pada hari sambutan Tahun Baru 2011.
“Saya memang tidak sabar untuk kembali mengadakan konsert di Sarawak dan berjanji untuk memberi yang terbaik buat peminat di sana,” ujarnya.

Tambah Amy, dia akan memilih lagu-lagu yang terbaik untuk dinyanyikan pada konsert itu dan pastinya memberi kepuasan kepada peminat di negeri tersebut.
“Saya mungkin menyanyikan tiga buah lagu tetapi judulnya masih belum ditentukan,” jelasnya lagi.
Sementara itu, menurut bintang kelahiran Akademi Fantasia musim kedua iaitu Bob pula, dia teruja kerana terpilih sebagai salah seorang artis untuk membuat persembahan sempena perasmian Kosmo! di Sarawak.

“Saya gembira kerana menjadi salah seorang artis yang akan mengadakan persembahan sempena perasmian Kosmo! di negeri kelahiran saya sendiri,” ungkapnya yang bakal menyampaikan sebuah lagu khas buat rakyat Sarawak.
Dalam pada itu Akim menegaskan dia tidak akan mensia-siakan peluang mengadakan persembahan di Sarawak kerana jarang mendapat peluang mengadakan persembahan di sana.
BOB AF2

“Sudah tentu saya akan memberi persembahan yang terbaik pada malam konsert itu nanti kerana inilah peluang baik untuk saya mengembangkan bakat di Sarawak,” ujar Akim.
Sementara Nera AF9 akan menyanyikan lagu popularnya iaitu Hatiku Milikmu dan sebuah lagu daripada penyanyi popular Adele.

Fiesta Bumi Kenyalang Kosmo! akan turut dimeriahkan dengan kemunculan istimewa 15 finalis Miss World Harvest Festival 2012, persembahan kumpulan muzik Rainforest iaitu Kaban Ka'au' serta tarian tradisional kaum Iban, Melanau dan Orang Ulu.

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters