Jom Buat Duit

Wednesday 15 August 2012

Senator Thailand tembak mati isteri

BANGKOK - Seorang senator Thailand yang menembak bekas isterinya di meja makan malam dengan menggunakan sepucuk pistol Uzi 9 milimeter menyifatkan kematian wanita tersebut sebagai insiden tragis.

Senator berkenaan yang berusia 56 tahun, Boonsong Kowawisarat berkata, dia tertembak dengan menggunakan pistol itu ketika cuba membuang sebutir peluru yang tersekat.
Tembakan tersebut menyebabkan kematian wanita berusia 46 tahun, Chanakarn Detkard yang juga setiausahanya.

"Pistol ini pistol saya. Saya menunjukkan senjata api ini yang saya baru belikan untuknya. Dia tinggal bersama ibunya dan dua anak perempuan kami.
"Hanya terdapat wanita di kediamannya, justeru, saya mahu memberikan pistol ini kepadanya kerana saya bimbangkan keselamatan mereka," kata Boonsong.
"Tangan saya tidak berada dalam keadaan baik. Saya tidak sihat. Saya pernah mengalami strok. Kejadian ini satu kemalangan yang tidak disengajakan," tambahnya.
Insiden itu berlaku Ahad lalu di sebuah ruang makan malam persendirian di wilayah Phrae, utara Thailand dengan disaksikan sekitar 10 anggota keluarga mereka.
Boonsong merupakan anggota perwakilan Dewan Senat Thai untuk wilayah Mae Hong Son, utara Thailand.

Bagaimanapun, beliau kini mendapat imuniti daripada dikenakan sebarang dakwaan kerana jawatannya sebagai ahli Parlimen.
Jika didapati bersalah, ahli Parlimen berkenaan boleh dipenjara selama 10 tahun dan didenda sebanyak AS$670 (RM2,134). - AFP

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters