Tahniah MH Online ucapkan kepada penyanyi berbakat besar, Amanda Imani apabila berjaya mencipta kejayaan di pertandingan Universong Music Festival kali ke-12 yang diadakan di Tenerife iaitu sebuah pulau dalam Kepulauan Canary.
Dalam pertandingan yang berlangsung dari 18 hingga 22 Julai lalu, Amanda telah dianugerahkan 'Best Stage Present Award' dan 'Special Award for Vocal Presentation and Artistic Qualities' di festival yang turut menampilkan beberapa penyanyi dari seluruh dunia.
 
“Syukur Alhamdulillah, di pentas Universong Music Festival saya telah menyanyikan lagu 'Jatuh Cinta Kasih', iaitu lagu hasil ciptaan saya dan Ajai dan lagu tersebut telah memberi peluang saya menggondol dua anugerah tersebut.
 
“Di beri anugerah sebegini membuatkan saya mahu terus gigih berkarya dan mencuba pelbagai lagi genre muzik agar tampil versatile dan dapat memenuhi selera peminat muzik tempatan. InsyaAllah lepas raya nanti saya akan tampil dengan lagu berkonsep baru, 'Fobia Cinta' yang menampilkan pemain biola Dennis Lau merupakan ciptaaan saya 100 peratus,” ujar penyanyi yan kini popular dengan lagu 'Cemburu'.
 
Pemergian Amanda ke Sepanyol telah mendapat sebahagian tajaan daripada Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan sebagai bantuan untuk menyertai festival muzik tersebut.
 
MH