Jom Buat Duit

Wednesday 29 August 2012

Lelaki tunjuk kemaluan ditahan

KULIM - Lebih 10 murid perempuan di Masjid Sultan Badlishah di sini, cemas apabila seorang lelaki berusia 50 tahun yang ditemui berkeliaran di kawasan itu menunjukkan kemaluannya kepada mereka.

Bagi memastikan keadaan terkawal, orang ramai yang berada di tempat kejadian memaklumkan kejadian itu kepada Rakan Cop.

Ketua Rakan Cop yang juga Pengerusi Pekida Labu Besar, Nordin Ismail berkata, dia kemudiannya mengarahkan beberapa ahli Rakan Cop untuk pergi ke tempat kejadian sebelum memaklumkan kepada Balai Polis Sungai Kob.

“Hampir setahun lelaki ini merayau di sekitar kawasan Labu Besar. Lelaki itu memaklumkan kepada saya sebelum ini dia merupakan seorang yang mempunyai harta bagaimanapun semua hartanya ditipu ahli keluarga sehingga dia merempat. Selain menunjukkan kemaluannya kepada orang ramai terutama golongan kanak-kanak perempuan dan wanita, dia juga mengganggu lalu lintas.

"Tabiat suka menunjuk kemaluannya itu mendatangkan kemarahan penduduk tempatan di mana dia pernah dibelasah teruk. Untuk memastikan kejadian seperti itu tidak berulang lagi, Rakan Cop menahannya dan menyerahkannya kepada pihak polis sebelum dibawa ke Hospital Kulim untuk pemeriksaan doktor,” katanya.

Nordin berkata, permasalahan seperti ini seharusnya mendapat perhatian semua pihak terutama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Katanya, bagi kes orang papa, permasalahan ini boleh dirujuk kepada JKM manakala bagi mereka yang mengalami permasalahan mental, orang ramai boleh membuat aduan kepada polis supaya individu terlibat boleh mendapat rawatan sewajarnya.

“Kita jangan sisih mereka dari masyarakat kerana mereka ini bermasalah. Kita cuba bantu menyelesaikan permasalahan dialami dengan sebaik mungkin. Sekiranya kita membiarkan golongan ini terus menjadi penghuni kaki lima, permasalahan orang papa tidak akan selesai.

"Sebagai ahli komuniti di kawasan ini, sudah menjadi tanggungjawab kita untuk memastikan kebajikan mereka diutamakan dan bantuan sewajarnya harus diberikan,” katanya.

SH

No comments:

Post a Comment

Klik Untuk Saya k... :)

free counters